Egyre megfontoltabbak a vásárlók a brit áruházakban, az utóbbi hónapok során egyre inkább a debit kártyák kerülnek előtérbe fizetéskor a hitelkártyákkal szemben, hogy így is kontroll alatt tartsák a kiadási oldalt.
A pénzügyi szolgáltatókat összefogó brit szövetség, az APACS felmérése szerint a tavalyi, karácsony előtti időszakban 21,6 milliárd fontot költöttek a szigetország lakói betéti kártyákkal, míg csak 10,8 milliárdot hitelkártyával. Az átlagos kifizetés összege 44,95 font volt, hat éve a legalacsonyabb összeg.
A folyamat egyébként több éve tart, ám tavaly kiugró különbség született, a debit kártyás fizetések összesen 9,5 százalékkal nőttek, szemben a hitelkártyák 1,9 százalékos forgalmi növekedésével. A kártyás fizetések száma összesen átlagban 4,2 százalékkal nőtt, az összegszerű emelkedés azonban alig 0,3 százalék volt, ami jól jelzi, hogy bár többször használták a plasztikokat a vevők, egyre kevesebbet költöttek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








