Egy gazdasági képzés általában nem sok mindenben tér el a többi gazdasági képzéstől: táblázatok, grafikonok, percenként elhangzó angol rövidítések végtelen sora, elemzések. Nincs ez másképp történetünk helyszínén sem, talán csak a tízméteres, szögesdróttal tarkított kerítések, no meg a fegyveres őrök jelentenek különbséget. Ugyanis egy börtönben járunk.
A Houstontól nem messze található Cleveland Correctional Facilityben négy éve kezdett bele az oktatásba Catherine Rohr, aki jól jövedelemező Wall Street-i állását hagyta ott ezért a munkáért. Azóta legalább 400 elítélt tanult gazdasági alapismereteket a lehetőség keretein belül.
Rohr szerint az amerikai büntetés-végrehajtási intézetekben fogva tartott befolyásos és határozott rabok a leginkább elásott amerikai tehetségek. Egyeseket a maffia soraiban eltöltött idő általában olyan vezetői képességekkel ruházott fel, melyeket egy vállalat vezetésében is remekül lehet alkalmazni. Egyikük egy mexikói drogkartellben 800 főből álló csapatot vezetett. Arra a kérdésre, hogy mi volt a titka, csak annyit mondott: Jó volt a megfigyelőképességem. És ha döntést hoztam, az biztos lábakon állt.
Az ilyen stílusú vezetőket nagy vállalatokban is szívesen látnák, ám az alapvető gazdasági fogalmakkal általában nincsenek tisztában. Nem igazán értik például a kockázatkezelés lényegét, hiszen mindenük odaveszett, amikor börtönbe kerültek. Nem igazán értették meg az emberi befektetés megtérülésének elméletét sem. Marketingben és vezetői képességekben azonban átlagon felül jók voltak.
Rohr azon tanítványai, akik leteszik a rendkívül kemény vizsgákat és kikerülnek, tiszta lappal indulhatnak és általában átlag felett teljesítenek. Egy volt fogoly, aki 10 évig egy kokain-dealer banda feje volt, most jól menő faipari vállalkozást vezet évi egymillió dolláros forgalommal. Rohr eddigi 370 kiengedett tanítványából 43-nak van saját vállalkozása, de a többiek sem panaszkodhatnak: a kiengedettek 97 százaléka négy héten belül olyan munkát talált, ahol legalább 10,50 dollárt fizetnek óránként, ami jóval az amerikai átlag felett van.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








