Bankszövetségi ajánlás hozná elfogadható szintre a bankok egyoldalú szerződésmódosítási gyakorlatát. A szövetség törekvései arra irányulnak, hogy az érintettek tényleg csak az előre nem látható pénzpiaci változások miatt módosítsanak a feltételeken, és az ügyfelek ne önkényes lépésnek érzékeljék ezt - írja a Világgazdaság.
Az ajánlás felsorolná azokat a fontosabb eseteket, amikor a bank gyakorolhatná az egyoldalú szerződésmódosítást, de egyértelműen tájékoztatni kellene az ügyfelet a módosítás okáról.
Ma ugyanis az ügyfelek egyszerűen ki vannak szolgáltatva az üzletpolitikai érdekeket szem előtt tartó pénzintézeti gyakorlatnak, és nem tudnak mit tenni az egyoldalú szerződésmódosításokkal szemben. Az ügyfelek sokszor csak késve tudják meg, hogy változott valami a feltételeken, így többet is kel fizetniük.
Az ajánlás pont ez ellen akar fellépni, és figyelemmel lenne arra is, hogy az ügyfelek reális költséggel megválhassanak a hitelintézettől. Elvárásként megjelenik az is, hogy akkor is éljenek a szerződésmódosítás lehetőségével, ha az objektív feltételek díjcsökkenést tesznek lehetővé.
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








