Amerikai szakértők szerint néhány apró jel arra utal, hogy a tengerentúli pénzpiacok kezdik megtalálni a hitelválságból kivezető utat. A kereskedelmi bankok és a nagyvállalatok közül többen nem vették igénybe a FED által meghirdetett sürgősségi hitelprogram által kínált lehetőségeket.
A központi bank márciusban indította el a programot a befektetési vállalatok részére, de a hitelfelvétel mértéke messze elmaradt a várakozásoktól. A kereskedelmi bankok átlagos heti hitelkihelyezése 14 %-kal, 12,9 milliárd dollárra (1935 milliárd forintra) csökkent.
Az ingatlanpiaci csökkenés következtében ez volt a központi bank legátfogóbb intézkedése az 1930-es óta. A programot még legalább hat hónapig folytatják, a kereskedelmi bankok és a befektetési vállalatok most 2,25 %-os kamatszint mellett juthatnak pénzhez.
Az állami garanciával kínált hitelkiváltásra fordítható keretet tovább növelték és a jelzáloghitelek mellett kiterjesztették a diákhitelekre is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








