Nehéz gazdasági helyzetben a háztartások fogyasztásuk simításához általában hitelhez folyamodnak, amely tipikusan hitelkártyás adósságot jelenthet. Nincs ez másként az Amerikai Egyesült Államokban sem, ahol a gazdagabbak jobban szenvednek az adósság törlesztésével.
Az Experian adatai szerint az egy főre jutó átlagos hitelkártya-adósság 6900 dollárra (1 millió forintra) emelkedett az elmúlt év folyamán, ez 21 százalékos növekedést jelent. Az átlagos késedelemmel rendelkező számlák száma is emelkedett, így már ügyfelenként több mint egy ilyen.
Az egyik legnépszerűbb, mégis téves gondolat az, hogy a hitelkártya-adósság nem érinti a magasabb keresettel rendelkezőket. A gondolati hibát ott követjük el, hogy a hitelkártya nem egy bevételi forrás, hanem a kiadások fedezésére szolgál.
Bármelyik társadalmi rétegbe tartozók beleeshetnek abba a hibába, hogy többet költenek annál, mint amennyit az adott helyzete elbírna, vagy éppen életének egy balszerencsésebb időszakát élik meg (pl. elbocsátás, válás).
Itthon a Magyar Nemzeti Bank 2007-re vonatkozó adatai szerint 8617 ezer darab fizetési kártya volt forgalomban, ebből 1703 ezer darab volt hitelkártya, amely a megelőző évhez képest 9 százalékos emelkedést jelent.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








