"Vízválasztóhoz érkeztünk a magyar bankkártya használat történetében - mondja Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója. A Magyar Nemzeti Bank közelmúltban közzétett adatai szerint ugyanis a tavalyi évben első alkalommal haladta meg a bankkártyás vásárlási műveletek száma a készpénzfelvételekét ."
Míg 2006-ban az ATM-használat még 10 milliós előnyben volt a kereskedői terminálokon végzett műveletek számához képest (109 millió ATM művelet 99 millió POS művelettel szemben), 2007 végére megfordult ez az arány, és a vásárlási tranzakciók kerültek hasonló nagyságrendű többségbe (116 millió ATM művelet 126 millió POS művelettel szemben). Fizetési kártyáinkat készpénzfelvételre átlagosan 14-szer, vásárlásra ennél valamivel több alkalommal, 15-ször használtuk 2007-ben.
"Ráadásul az elmúlt három esztendőt vizsgálva tavaly nőtt a legnagyobb mértékben a kártyás vásárlások száma, tehát gyorsuló tendenciát tapasztalunk" - mutat rá Zdenek Houser (ld.: alábbi grafikon).
Míg 2007-ben a készpénzfelvételek száma csupán 6%-al nőtt, a vásárlások száma 27%-kal haladta meg az előző évben mért adatot.
Hiába nő azonban a kártyás fizetési hajlandóság ilyen látványos mértékben, ha továbbra is kevés a kártyaelfogadó kereskedő. Magyarországon 2007-ben az elfogadást biztosító üzletek száma nem érte el a kívánatos szint 50%-át - számuk az év végére alig 30 000-et tett ki. Elsősorban a kisboltokban, saját tulajdonú üzletekben látjuk a növekedés lehetőségét - mondta el a MasterCard regionális vezetője. Zdenek Houser hozzátette: a MasterCard nem ül tétlenül, széles körű elfogadói kampány elindítását tervezi 2008-ban a kereskedők körében annak érdekében, hogy a jelenleg alacsony lefedettségű kiskereskedői szektorban is népszerűsítse a kártyaelfogadást.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok