Egyre többen vásárolnak kocsit szabad felhasználású jelzáloghitelből, ami nem is csoda, hiszen így jóval költséghatékonyabb lehet esetenként a beruházás - olvasható a Világgazdaságban.
Ezt a tendenciát igazolják a statisztikák is, a devizaalapú szabad felhasználású jelzáloghitelek állománya az elmúlt év alatt többszörösére emelkedett, bár arról sem szabad megfeledkezni, hogy ebből nem mutatható ki, hogy pontosan mekkora részt fordítottak gépkocsi-vásárlásra.
A lízingcégek izgulhatnak, ugyanis a Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2006 utolsó negyedévében a kishaszon-gépjármű finanszírozás 11 százalékos csökkenést mutat az előző év azonos időszakához képest. A gépjármű-finanszírozás összege a szövetség adatai szerint 650 milliárd forintot tett ki 2006-ban, a teljes lízingpiacon belüli részarány is csökkent, 62 százalékra.
Nem csoda, hogy a hitelek lesznek egyre népszerűbbek, hiszen egyre több helyen ütközünk a bankok akciós ajánlataiba. Még úgy is jobban járhat a vásárló egy szabad felhasználású hitellel, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az akciók nagy része csak féléves kamatperiódusra vonatkozik.
A kamatok mérlegelése mellett természetesen nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy a jelzáloghitelek milyen kockázatokkal járnak. Az utóbbi évek során emelkedett a problémás hitelek állománya, s ezeknél nem mindegy, mi a fedezet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








