A Magyar Nemzeti Bank a mai napon publikálja az MNB-szemle következő kiadványát. A kiadvánnyal a Magyar Nemzeti Bank célja az, hogy a szakmai és szélesebb közvéleményt közérthető formában tájékoztassa a magyar gazdaságban végbemenő alapvető folyamatokról, és a folyamatoknak a gazdasági élet szereplőire és a lakosságra gyakorolt hatásáról. A kiadványt az üzleti szféra szereplőinek, egyetemi oktatóknak és hallgatóknak, elemzőknek, és nem utolsósorban a más jegybankokban, nemzetközi intézményekben dolgozóknak ajánlják.
A portfolio.hu olvasói a Szemlében megjelent tanulmányhoz kapcsolódó kérdéseiket közvetlenül is feltehetik a szerző(k)nek a portfolio.hu fórumában.
Amire 10 éve nem volt példa - kérdezz az MNB-től
A következő napokban az alábbi menetrend szerint lehet élőben kérdezni. A megnyitott fórumok célja, hogy az MNB-szemle című kiadványban felvetett kérdések kapcsán nyújtson további információkat az érdeklődőknek.
- 1. fórum (július 9-10, Gál Péter): Kedvezőtlen beruházások - növekedési kockázatok?
- 2. fórum (július 16-17, Móré Csaba): Milyen a hazai bankok likviditási sokktűrő képessége?
- 3. fórum (július 23-24, Kiss M. Norbert.): Hogyan hatnak egymásra a makrogazdasági információk, a devizapiaci tranzakciók és az árfolyam?
- 4. fórum (július 30-31, Komáromi András.): A monetáris bázis hatása a pénzmennyiségekre - Van-e információtartalma a jegybankpénz mennyiségének?
A mai és holnapi napon a beruházások és növekedési kockázatok kerülnek napirendre. A beruházások tendenciája a jövőbeli potenciális növekedésről ad jelzést. A nemzetgazdaság beruházásai az aggregált kereslet részei, így nemcsak a jövőbeli, hanem az aktuális kibocsátásra,
így az aktuális keresleti inflációs nyomásra is hatást gyakorolnak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jegybanki szempontból is kiemelt jelentőséggel bír, hogy 2006-ban visszaesett a beruházások volumene hazánkban, amire 10 éve nem volt példa. A visszaesés széles körben megfigyelhető volt, mind az egyes beruházási javak tekintetében (építések, gépbeszerzések), és az MNB becslései szerint a magánberuházásokon belül a vállalati és a lakossági körben egyaránt. A fiskális kiigazítás nyomán lassuló belső kereslettel összhangban áll a lakossági és belföldre termelő, valamint szolgáltatóvállalatok mérséklődő beruházása. Ám a jelenleg erős és a kilátások alapján a jövőben is kedvező európai konjunktúra tükrében a főként külpiacira termelő vállalatok visszaeső beruházási hajlandósága meglepő volt, és bár 2007 első negyedévében korrekciót látunk, a hosszú ideig elmaradó tőkeállomány-bővítés felveti annak veszélyét, hogy akár tartósan kedvezőtlenebb beruházási klíma alakul ki hazánkban.
A fórum, ahol kérdéseiket feltehetik:
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








