A lakás-, autó-, utazás- és esküvői kiállítások mellett az idén egy újabb ágazat képviselői mutathatják be kínálatukat egy tematikus vásáron. A június 1-jén nyíló háromnapos Pénzexpon egy nagy bankfiókká válik a budapesti sportaréna. A kiállítás kapcsán készült EU-s összehasonlító elemzés figyelemfelkeltő eredményeket mutat Magyarország pénzügyi kultúrája tekintetében.
Magyarországon a legtöbb lakossági befektető - a megkérdezettek 10 százaléka - a rövid lejáratú betéteket választotta pénze kamatoztatására, és 78 százaléknyian egyáltalán nem fektettek be; ez rendkívül magas a nyugat-európai 33 százalékos arányhoz képest - derül ki a Bruxinfo Európai Elemző Iroda "Pénzügyeink Európában" című elemzéséből. A befektetési hajlandóságot nézve viszont meglepő adat derült ki: Magyarországon a magánbefektetők 10 százaléka tartaná pénzét részvényekben, míg ez az arány Németországban és Ausztriában 4-4, Csehországban 2 százalék. A részvényekbe való befektetési hajlandóság térségünkben csupán Lengyelországban magasabb, 13 százalékos. Magyarországon az idén első alkalommal, június 1-3. között rendezik meg a PÉNZEXPO kiállítást, melynek helyszíne a Papp László Budapest Sportaréna. A kiállítás célja, hogy a száraznak és gyakran távolinak tűnő pénzügyi szektort újszerű, közvetlen módon mutassa be, a nagyközönség számára is kézzelfoghatóvá tegye, ezzel növelve a lakosság befektetési hajlandóságát és a pénzügyi szektorba vetett bizalmát. A rendezvény rámutat arra, hogy tudatos pénzügyi döntéseink pozitívan hatnak mindennapjainkra.
Az Európai Uniós összehasonlító elemzés felhívja figyelmünket arra is, hogy a régió országaiban a lakossági hitelállomány további erőteljes növekedése várható. A fizetési szolgáltatásokról szóló direktíva alapján a hipermarketek és más nagy kereskedelmi láncok, bankok igénybe vétele nélkül is nyújthatnak majd rövid lejáratú áruhiteleket vásárlóiknak, amelyek jelentősen megnövelhetik a hitelek iránti keresletet. Magyarországon az eladósodottsági mutató jóval alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, ugyanakkor a háztartások törlesztési terhe a rendelkezésre álló jövedelem arányában megközelíti a fejlett országok értékeit.
Az újonnan csatlakozott EU tagországok között a balti-országok mellett a magyarok rendelkeznek a legtöbb hitellel. Több tucat hitelkonstrukció, véget nem érő megtakarítási lehetőségek, állandó akciók és kedvezmények jellemzik a bankok, és más pénzügyi szolgáltatók kínálatát. Ember legyen a talpán, aki ha szeretné befektetni megtakarításait, vagy hitelt igényelne, kiigazodik a piacon, és egyszerűen, gyorsan megtalálja a számára legjobb megoldást. Az igen ritka, hogy valakinek van annyi ideje, és türelme, hogy egy pénzügyi döntés előtt végigjárja a bankokat, lízingcégeket vagy más pénzügyi szolgáltatókat.
Emiatt szervez a Konsilo Kft. először Magyarországon - a Hollandiában és Oroszországban már rendszeresnek számító tematikájú - pénzügyi kiállítást. A Pénzexpon mintegy negyven kiállító vesz részt, képviseltetik magukat a nagy pénzintézetek is, de megtalálhatók lesznek független hitel-, befektetési- és biztosítási tanácsadók is. Számtalan alternatív befektetési lehetőséget is kínál majd a rendezvény, vasárnap például grafikai árverésre kerül sor, amelyen a műtárgypiacba még nem belekóstolók is kedvet kaphatnak az ilyen, már kisebb pénzből elkezdhető befektetési lehetőség iránt. Részletek, előzetes látogatói regisztráció a www.penzexpo.hu weboldalon lehetséges, ahol a regisztráltak között kisorsolnak 20 európai hétvégi utazást.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát