A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2006. december 14-én fogyasztók megtévesztésének gyanújával versenyfelügyeleti eljárást indított a CIB Közép-Európai Nemzetközi Bank Zrt.-vel, valamint az MKB Bank Nyrt-vel szemben. A hatóság a két bank hitelkártya termékekre vonatkozó tájékoztatásait vizsgálja, amelyekben akár 45 napig kamatmentes költést ígérnek az ügyfeleknek, miközben a kamatmentesség számos további lényeges feltételtől függhet.
A GVH 2006. októberében, a Vj-56/2006. számú ügyben hozott határozatában már megállapította, hogy az Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Nyrt. 2003. októberétől egyes piaci tájékoztatásaiban megtévesztette a fogyasztókat, mert "akár 45 napig kamatmentesen használható" hitelkártyáival kapcsolatban lényeges feltételeket nem közölt ügyfeleivel.
A GVH a most megindított két versenyfelügyeleti eljárással olyan piactisztítási eljárássorozatot indít erre a speciális területre, melynek során fel kívánja tárni az ezzel a termékkel kapcsolatos tájékoztatási hiányosságokat. Így a közeljövőben több más hitelkártya terméket forgalmazó bankkal szemben is eljárást indít a GVH. A versenyjogi fogyasztóvédelem területén egyébként más piacokon (pl. fogyasztói csoportok, egészségre ható termékek) már korábban is sikerrel valósított meg hasonló piactisztítási eljárássorozatot a hivatal.
Az eljárás lefolytatására a jogszabályok szerint 90 napja van a GVH-nak, amely indokolt esetben 60 nappal meghosszabbítható.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben
- Sulyok Tamás fogadta a svájci elnököt
- Babaváró hitel: nem születik baba? Íme a következmények!
- Szombat délutánig jelentkezhetnek a tévék, rádiók az NVB-nél
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége