A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
A Zselici Csillagpark leglátogatottabb pontja, a 25 méter magas kilátótorony 2025. június 16-tól előreláthatólag a hónap végéig zárva tart, mivel a fenntartók teljes karbantartást és felújítást végeznek rajta – jelentette be a Csillagpark hivatalos közösségi oldala. A munkálatok során nemcsak a torony teljes festésére és kisebb sérülések javítására kerül sor, hanem a legfelső szinten található, megrongált információs táblák cseréje is megtörténik.
Június 16-tól átmenetileg szünetel a látogatás a Zselic egyik legkedveltebb kilátópontjánál. A fából készült, öt szintes torony a Zselici Tájvédelmi Körzet legmagasabb pontján áll, ahonnan tiszta időben nemcsak a Zselic lankái, de a Balaton-felvidék tanúhegyei, a Mecsek, sőt a horvátországi Papuk-hegység is látható. Az ötödik emeletre csigalépcső vezet fel, az alsó szinteken pihenőterek találhatók.
A kilátó a csillagvizsgálóval és öt pihenőponttal együtt alkotja a Zselici Csillagpark komplexumát, amely 2009-ben Európában elsőként kapta meg a Nemzetközi Csillagoségbolt-park címet. A helyszín kivételes adottsága a mesterséges fények hiánya, amely lehetővé teszi, hogy a csillagos égbolt részleteit szabad szemmel is megfigyeljük.
A torony lezárása ellenére a park többi része – köztük a planetárium, a távcsőkupola és a csillagászati kiállítások – változatlanul látogathatóak. A szervezők kérik a látogatókat, hogy különösen csoportos érkezés esetén előzetesen egyeztessenek, mivel a programok és nyitvatartás is ennek függvényében módosulhat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








