Lakiteleken idén majdnem véget ért Cseh Rózsa hagyományos adventi díszkivilágítása.
Egyre több fiatal dönt úgy, hogy a városi életformát vidéki nyugalomra cseréli – így tett Réka és Zoli is, akik tíz év budapesti lét után három éve költöztek vissza szülőfalujukba, Zagyvarónára, Nógrád megyébe. A Deutsche Welle riportvideójából kiderül: nem pusztán a környezetet, de teljes életmódot váltottak. Talán elsőre meglepő lehet, de a falusi életmódhoz nemcsak a hagyományos tárgyi kultúrát, de a régi népviseleteket is elővették, és hordani kezdték.
Réka és Zoli 3 éve költöztek vissza Budapestről Nógrádba, Zagyvarónára. A környéken születtek, de a munkalehetőségek miatt muszáj volt a fővárosba költözniük, ahol 10 évig bírták a stresszt és az albérletről albérletbe költözést - derült ki a Deutsche Welle színes riportjából. Azt mesélték, a döntésben az egészségük megóvása is fontos szerepet játszott.
Réka teljesen az új életformához igazította öltözködését is: „Miért öltözzek városiasan, ha nem ott élek?” – teszi fel a kérdést a DW videójában. Ma már leginkább népviseletet hord, nemcsak otthon és a gazdaságban, de a közeli városba menet is. Kizárólag szoknyát visel, még az állatok etetéséhez is. Párjával együtt azon dolgoznak, hogy élelmiszerből minél kevesebbet kelljen vásárolniuk: zöldségeket termesztenek, állatokat tartanak, és az önellátás felé vezető úton lépésről lépésre haladnak. Bár a városban többet kerestek, a vidéki élet számukra nem a lemondásról, hanem a szabadságról szól. A riportból az is kiderül, Réka sem tudott elszakadni a mindennapokból, napi 8 órában ő is a számítógép előtt ül, a BKK ügyfélszolgálatán dolgozik, néha fel is kell utaznia Pestre, de nagyon hálás, hogy home officeban dolgozhat. Férje viszont már kizárólag az állatokkal foglalkozik:
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








