Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
Ti mennyit vagytok hajlandóak fizetni egy kemencés sült kolbászért? Nem semmi TikTok videót tett közzé egy street food árus, amiből kiderül, vidéken azért még mindig lehet az adventi forgatagban normális árakon egy jót falatozni.
November vége óta az ország megannyi pontján adventi forgatagban főterezhetünk, forralt borozhatunk, vagy ha épp, ha úgy tartja kedvünk, kürtös kalács mellé sült kolbászt majszolhatunk. Már aki nem sajnál többezret a pultnál hagyni. Ahogy a Pénzcentrum is beszámolt róla, a budapesti Vörösmarty téri karácsonyi vásárban az árak ugyanis vetekednek a bécsi adventi forgatagban kínált gasztrofalatokéval. De az ország számos pontján sem nevezhetőek az árak barátinak, legalábbis nem az átlag magyar pénztárcához mérten.
Egy kis ízelítő: Budapesten a csirkés, disznó húsos lángos 4500 forintba, a mangalicakolbász 5500 forintba, a lazacsteak pedig 7900 forintba kerül. Az egyik legsokkolóbb árazást azonban egy nagyobb buciban tálalt csirkepaprikás produkálja, az étel nem kevesebb mint 10 400 forintba kerül, igaz jár hozzá savanyú káposztával töltött almapaprika is. Ezen felül a vásárban kapni töltött káposztát 7000, saslikot 5000, rétest 1800 forintért. Valahol viszont 400 forintot kérnek el azért is, hogy az árus becsomagolja a süteményt. Miközben a forró tea 1000, a forró csoki 2200 egy pohár forralt bor pedig 1350 forintba kerül.
A szolnoki karácsonyi vásárban azonban már 950 forintért is lehet méretes, házi jellegű sült kolbászthoz jutni. Nem beszélve arról, hogy 950 Ft / 10 dkg-ért már lehet kemencében sült csülköt is kóstolni. Legalábbis ez derül ki abból a TikTok videóból, amit egy szolnoki street food árus tett a minap közzé:
@felelemetterme Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








