Hamarosan itt a téli napforduló napja, kezdődhet a csillagászati tél.
Újabb változások történtek a Mohu által működtetett országos hulladékgazdálkodási rendszerben. Októbertől minden hulladékudvaron leadhatóvá válik a textilhulladék és a használt sütőolaj.
A textilt eddig 122, a használt sütőolajat közel 200 hulladékudvar fogadta. A használt sütőolajat a Mohu anyavállalata, a Mol egyébként is gyűjti a töltőállomás-hálózatán keresztül. Szintén a hónap elejétől kötelező külön gyűjteni a hulladékká vált gumiabroncsot, amelyeket a Mohu és alvállalkozói, valamint a gumiabroncs-forgalmazók térítésmentesen átvesznek - írja a Világgazdaság.
Magyarországon jelenleg mintegy 280 hulladékudvar működik a Mol csoporthoz tartozó Mohu Zrt. által bevezetett szabályoknak megfelelően, számuk néhány éven belül csaknem 362-re nő a társaság közleménye szerint.
A meghosszabbított nyitva tartási idejű hulladékudvarokat a lakosság az ország bármely pontján, és ingyen használhatja. Július 1. előtt erre mindenkinek csak a bejelentett lakcíméhez tartozó helyszínen volt módja, és igazolnia kellett a közszolgáltatási díj befizetését. A hosszabb nyitva tartás a tízezer fő feletti településeken a jövőben legalább heti 48 órát jelent.
A Mohu július 1. óta felelős a hazai lakossági szilárd hulladékkezelésért. Az ehhez szükséges rendszer fejlesztéséhez a nyáron kezdett hozzá. Az uniós elvárások szerint 2035-re minden tagállamnak el kell érnie legalább a 65 százalékos újrafeldolgozást, de Magyarország jelenleg mindössze 30 százalék körül tart.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A társaság szeretné, ha minden, 10 ezer lakosnál nagyobb településen működne hulladékudvar, ennek érdekében az említett 362 helyszínhez csatlakoznak az 5-10 ezer lakosú településeket rendszeresen látogató mobilhulladék-udvarok. E célból komplex gépjárműkonvoj települ ki előre meghatározott módon és időtartamban az illetékes önkormányzattal egyeztetett helyszínre a szelektíven gyűjtött lakossági hulladék átvételére.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








