Több mint 300 ezer utasnak fizetett kártérítést a MÁV a nyári időszak késései miatt, összesen mintegy 170 millió forint értékben.

Elindult az utolsó vonat Komló felé, ennek a vonatnak az érkezésével búcsúzik nemsokára a vasút a 26 ezres várostól. 9 másik vonalon is mostanában történik ugyanez. Sokan búcsúzkodnak - utasok, helyben lakók és persze a vasutasok - írta Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid volt közlekedésügyi államtitkár.
Posztjában írja:
Amikor utoljára 2009-ben zártak be Magyarországon vasútvonalakat, akkor is ott voltam, most is itt kell lenni, amikor vidéki középvárosok 100 vagy épp itt most 127 év után elveszítik kapcsolatukat az ország vasúti hálózatával. Szívfájdító látni, ahogy az állomáson es a vonal mentén számos utas, vasútbarátok, fiatalok es idősek és persze minden vasutas fotóz és integet - annyian jöttünk elbúcsúzni, hogy egy Bz-n el se fértünk volna. A 47. Komló-Dombóvár vasútvonal jól kihasznált regionális vonal, józan döntéshozatal mellett biztosan nem tartozhatott volna a tíz legrosszabbul teljesítő vonal közé se - nem mintha a vasút leépítésének és vonalak bezárásának bármilyen értelme lenne eleve, ismerve a MÁV pénzügyeit és a korábbi hasonló intézkedések “eredményeit”. A Bz épp ebben a percben tempósan, 77 km/h sebességgel halad, holnaptól 24 perccel lassabb lesz a busz - az utasok egy része most, az utolsó vonat körüli érdeklődés révén értesült csak erről, annyira nem volt semmilyen egyeztetés, de még korrekt utastájékoztatás sem az intézkedés előtt. A vidéki regionális vasúti közlekedés egész Európában reneszánszát éli, sok ország az előző évszázadban bezárt vonalak újbóli megnyitásán dolgozik. Nyilván nem Bz-kkel, hanem korrekt, a fővonalhoz és a buszokhoz hangolt ütemes menetrenddel és normális járművekkel. Ebbe az irányba kellett volna továbblépni - ez a vonalbezárás szomorú tévút, ráadásul ahogy ezt bevezette a közlekedési tárca és a MÁV, az az érintettekkel, számos vidéki térség lakóival szemben is méltatlan eljárás volt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A jövő oktatásának legfontosabb kérdése: kiválthatja az AI a hagyományos tananyagot?
A Tudományos Diákköri Mozgalom már évtizedek óta szerves része a magyar felsőoktatásnak.
-
Augusztusban is spórolásra ösztönöz a SPAR kuponakciója (x)
A nyári időszakban jól jönnek a könnyen elkészíthető fogások, gyors vacsorák vagy egy hűsítő ital – és most mindezeket jelentős kedvezménnyel szerezheted be a SPAR és INTERSPAR áruházakban.


