Jó hírt közöltek: hosszú hónapok várakozása után hivatalosan is kezdetét vette a Barlangfürdő rekonstrukciója. A kivitelező december 10-én átvette a munkaterületet.
Szokatlan közúti kapcsolattal álmodták meg a szlovák-magyar határhidat Őrhalom és Ipolyvarbó között. A FŐMTERV Zrt. készítette el az Ipoly folyó feletti Ipoly-híd és a csatlakozó magyar oldali út kiviteli terveit, amelyet árvízszint alatt kialakított útpályaszinttel építenek meg, és árvíz idején víz alá kerül.
Jelenleg már a cölöpösszefogó gerendák megépítésénél tart az Őrhalom és Ipolyvarbó közötti határhíd építése, a fejlesztés alapkövét 2022 márciusában helyezték el, írja a magyarepitok.hu.
A projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában valósul meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és Ipolyvarbó önkormányzatának beruházásában.
Építészeti nézőpontból az Ipoly-híd egy egyszerű kéttámaszú gerendahíd, mely a hidak legősibb archetípusa, hiszen a boltozatok és az ívhidak sok ezer évvel később jelentek csak meg.
Mindegyik borda ötszögletű, melyből négy sarokpont a főtartó övlemezeihez kapcsolódik. Az ötödik, szabad sarokpont pozíciója a hídtengely mentén folyamatosan változik a hídtengelyre merőleges síkban, vízszintes és függőleges értelemben egyaránt. Fontos szempont volt továbbá, hogy a főtartók magassága éppen takarja a hídon végigfutó szalagkorlátot, de ezen magasság felett ne akadályozza a kilátást a hídon áthaladók számára. A vasbeton hídfők két sor cölöpön állnak, és párhuzamos szárnyfalakkal rendelkeznek. A támaszköz 31,5 méter, az acélszerkezet teljes hossza 35 méter. A főtartók közötti távolság 8,90 méter, a tartómagasság pedig közel 2 méter.
A tervezett út árvízszint alá kerül
A tervezett új Ipoly-híd a hozzávezető út Őrhalom belterületén a 22. számú másodrendű főút 31+079 szelvényétől a Varbói úton keresztül, a 78. számú Balassagyarmat – Ipolytarnóc vasútvonalat keresztezve az „öreg” Ipolyon új hídon keresztül az ártéren vezetett úton érhető el. A tervezett minimális forgalom és a közeli átkelőhelyek miatt a tervezett út a mértékadó árvízszint alá kerül.
Az év nagy részében járható utat - az Ipoly áradásakor, amikor a folyó elönti a hullámteret - lezárják. Ezért a tervezés során minimalizálták a hullámtérbe elhelyezendő forgalomtechnikai elemek számát. Továbbá az „öreg” Ipoly környezetében elhelyezésre kerülő acél szalag vezetőkorlátot árvíz esetén ideiglenesen elbontják.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az út 6 méteres burkolt útpálya szélességgel készül. A minimális sugarakkal megtervezett útpálya vízszintes vonalvezetéséből fakadóan a teljes szakaszon megengedett sebességet 40 km/órában határozták meg.
Szokatlan megoldás elárasztott úttal
Az Őrhalom és Ipolyvarbó közötti közúti kapcsolat különlegessége, hogy a mintegy 1 kilométer széles ártéren az ár levonulását egy hidakkal tarkított folytonos töltés helyett - nem szokásos megoldással - egy árvízszint alatt kialakított útpályaszinttel építik meg, mely árvíz idején víz alá kerül.
Ezzel ugyan az út használhatósága időben kis mértékben korlátozottá válik, de a forgalmi viszonyokat és a bekerülési költséget is figyelembe véve optimális megoldást nyújt. Egy hosszú, hidakkal és átereszekkel tűzdelt töltés helyett elegendő két, egynyílású híd létesítése: egy rövidebb, egynyílású új árok-híd a hullámtéren, egy pedig a főmederben, melyeket a terepszinten, tehát árvízszint alatt futó útpálya köt össze. A hídtervező szakember megosztotta, egy híd életének kibontakozásánál, mi a legmeghatározóbb momentum:
A híd formavilágának, szerkezetének kialakítójaként számomra mindig az a legizgalmasabb, hogy a koncepciótervben szereplő modellt előbb vagy utóbb teljes életnagyságban láthassam. A híd mindig a környezetével együtt értelmezhető igazán, attól nem elválasztható, ezért számomra a legnagyobb kihívás, hogy olyan hidat tervezzek, amely a lehető legjobban illeszkedik a környezetébe és egyben esztétikai többlettel is rendelkezik.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








