Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
A dinnye egészséges és finom gyümölcs, ráadásul a termőföldek csökkenése ellenére is rengeteg termett belőle idén. Valami mégis félremehetett az értékesítés során, ugyanis elhagyott, gazdátlan földeken rothadnak a gyümölcsök, miközben a kereskedők továbbra is 200 Ft/kg áron értékesítik a legtöbb helyen a magyar görögdinnyét szeptemberben is.
Kampányokkal hívnák fel a dinnyefogyasztásra a lakosság figyelmét, valami mégis nagyon félremegy a magyar mezőgazdaságban, mert a termelők nem tudják eladni a termést, a földeken rohadnak a gyümölcsök, és ebben nemcsak a dinnye érintett, de a szőlőültetvények is, és több helyről érkezik visszajelzés, hogy a gazdátlan, gyomos és elhagyott parcellákon tönkremennek a gyümölcsök. Mi lehet a megoldás a problémára?
„Nyár, dinnye, szeletem” – a lédús és mézédes dinnye egészen szeptember végéig elérhető lesz a megszokott, kiváló minőségben. Erre hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös kampányában. Nemcsak az íze finom, de tökéletesen hidratál és számtalan jótékony hatása is van, kapta meg szerkesztőségünk is az Agrárminisztérium közleményét egy hete:
Hazánkban a dinnye az egyik legkeresettebb zöldség-gyümölcsféle, megvásárlásával azokat a termelőket támogatjuk, akik lehetővé teszik számunkra, hogy friss és finom gyümölcs kerüljön az asztalra még szeptemberben is.
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a 10 nap Strand Fesztiválon tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy jelenleg hazánk negyedik a dinnyetermesztésben, ez is azt bizonyítja, hogy a dinnye idén is világszínvonalú és kiváló minőségű. Hozzátette, hogy bár a dinnye termőterülete csökkent, a magyar gazdák a legnehezebb helyzetben is helytálltak, és hálásak lehetünk, hogy a pandémia és az időjárási nehézségek ellenére 3700-3800 hektáron, 2200 termelő termesztett jóízű, mézédes dinnyét.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője hangsúlyozta, hogy kiemelten fontos egészségünk megőrzése, érdemes sokat fogyasztani ebből a szupergyümölcsből. A dinnye immunerősítő, vitamindús csemege: A, B6, C, E-vitamint, magnéziumot, káliumot, karotinoidot, béta-karotint és likopint is tartalmaz. Majd kiemelte, hogy a kampány részeként 5 helyszínen szabadtéri kóstoltatást is tart az AMC. Többek között volt már az Efott-on, a 10 nap Strand Fesztiválon egész hétvégén, jelenleg Csopakon, majd pénteken Balatonbogláron, szeptember első hétvégéjén pedig a Veszprémi Állatkertben lehet megkóstolni az ízletes dinnyét. Emellett a kampányban ismeretterjesztő cikkekkel és közösségi média megjelenésekkel is népszerűsítik a görög- és sárgadinnye fogyasztását szeptemberben is, írták a közleményben.
De valami mégsem kerek a történetben, mert a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének a Facebook oldalán a következő bejegyzések és elszomorító kép fogadja az embert:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Valamilyen nagy zavar van a kereskedelemben. Teljesen érintetlen dinnyeföldek is vannak még az ország több pontján. 0 Ft-ért sem kell. Maximum 30-ért. Pedig megtermelni többe került. Aztán az ember sétálgat úton útfélen, és 150 és 200 Ft/kg árakon van kint a pultokon. Elindult az import is, mintha itthon már véget ért volna a szezon. Hol a hiba?
Minden terméknél ez van, óriási az árrés amit alkalmaznak itthon, ez így nem működőképes. A 3-3,5-es szorzó egy nonszensz. A szétszabdalt, egymás árai alá bármikor bemenő, a többiekkel nem együttműködő gazdatársadalmat simán lehet szivatni addig amíg tényleg tönkre nem mennek
- osztotta meg gondolatait hozzászólásában Tornyai Tibor.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








