Ünnepi hangulat költözött a Veszprémi Állatkertbe, ahol december 17-én immár hagyományosan megrendezték az Állatok karácsonyát.
A világjárvány nagyot ütött tavasszal a gazdaságon, és ez meglátszott a hitelezésben is, az első hullám lecsillapodásával azonban nyáron fokozatosan megélénkült a vállalati hitelpiac.
A világjárvány nagyot ütött tavasszal a gazdaságon, és ez meglátszott a hitelezésben is, az első hullám lecsillapodásával azonban nyáron fokozatosan megélénkült a vállalati hitelpiac. A Takarékbanknál júniusról augusztusra mintegy két és félszeresére ugrott a vállalati hitelfolyósítás, a mikrovállalkozásokat kiszolgáló MFB Pontokon július volt az elmúlt négy év legerősebb hónapja. Az ügyfelek elsősorban az államilag támogatott likviditásibővítő hitelkonstrukciókat igénylik, de elkezdték keresni a beruházási kölcsönöket is.
Júniushoz viszonyítva augusztusra 178 százalékkal nőtt a hitelfolyósítás összvolumene a Takarékbanknál, a három hónapban összesen 114 milliárd forintot tett ki.
A közép- és nagyvállalatoknál különösen nagy, 235 százalékos volt az ugrás a nyári hónapokon belül, annak ellenére, hogy augusztusra még egy hosszú hétvége is esett. A nagyobb árbevételű cégeknek az NHP Hajrá! beruházási és forgóeszközhiteleket, míg a közepes méretűeknek elsősorban a Széchenyi Likviditási Hitelt folyósította a hitelintézet.
A Takarékbank tapasztalatai szerint az igénylő vállalkozások többségének a működés fenntartásában segít a kedvezményes kölcsön, de a közép- és nagyvállalati szegmensben a cégek mintegy negyede beruházásra vesz fel hitelt. Köztük vannak olyanok, amelyek a válság hatására, előremenekülésként döntöttek egy beruházásról, mások már korábban tervezett beruházásaikat valósítják meg olcsóbb forrásból.
A mikro- és kisvállalati szegmenst kiszolgáló MFB Pontokon a 2016-os indulás óta a mostani július volt a legerősebb hónap, 4,8 milliárd forint kihelyezésével az idei első kilenc hónapra tervezett forgalmat már augusztus végére elérték. Az MFB Pontokon is a likviditási és forgóeszközhitel a legkeresettebb.
A beruházási hitelek igénylése átlagos, ami azt azért mutatja, hogy a járvány ellenére sem esett vissza a kereslet. A vállalkozások leginkább az Észak-alföldi Régióban igénylik a kedvezményes konstrukciókat, legkevésbé pedig az Észak-magyarországiban. A kereskedelemmel foglalkozó cégek a legaktívabbak, az összeget nézve a kérelmek 42 százaléka tőlük érkezik.
Az agrár üzletágban is nyárra tért vissza a hitelfelvételi kedv a tavaszi bizonytalanságot követően, nagyrészt a támogatott hiteltermékeknek köszönhetően. Májushoz viszonyítva júliusra megháromszorozódott az Agrár Széchenyi Kártyára folyósított hitelek száma. Az ügyfelek elsősorban forgóeszközhitelt igényelnek, a beruházások túlnyomórészt a mezőgazdasági gépek beszerzésére korlátozódnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A krízist kezelő kedvezményes hitelkonstrukciók beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, és életben tartják a hitelezést a válság idején is. Várakozásaink szerint a következő hónapokban is fennmarad a kereslet, hiszen a cégeknek továbbra is szükségük lesz forgóeszköz-finanszírozásra, valamint hiteleik átstrukturálásához is felhasználják a kedvező forrásokat
– mondta Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: egyetértünk a hiteltörlesztési moratórium szelektív meghosszabbításával, mert az azokat a vállalkozásokat segíti, amelyek jelentős károkat szenvedtek a járvány miatt.
Az ötödik legnagyobb hitelállománnyal rendelkező Takarék Csoport már most készül arra, hogy a nehéz helyzetbe kerülő ügyfeleknek konstruktív megoldásokat dolgozzon ki a moratórium lejárata után a törlesztésre.
A Takarékbank augusztus végéig összesen 30 milliárd forint NHP Hajrá! forrású kedvezményes hitet folyósított négyszáz vállalkozásnak, és várhatóan további százmilliárdot folyósít az év végéig. Az elmúlt hónapokban is folytatta aktív részvételét a Növekedési Kötvényprogramban, a kibocsátások darabszámát tekintve jelentősen a hazai vállalati piaci részaránya felett teljesített. A Széchenyi Kártya Program új, a járvány miatt bevezetett termékeiből július végéig 30,2 milliárd forintnyi hitel került mintegy kétezer mikro-, kis- és középvállalathoz.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








