Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
A bejelentők számottevő része nem akarta felfedni kilétét: a beadványok 35 százaléka azonosíthatatlan személytől származott tavaly. Nyugtát nem adó boltosokon, feketéző bérbeadókon akadtak ki a legtöbben. Rendszeresen előfordult, hogy a foglalkoztatáshoz fűződő feltételezett szabálytalanságot jelentettek be, vagy hogy egy-egy gazdasági szereplő jogosultság nélkül végezhette a tevékenységét.
Több ezer lakossági bejelentés érkezett tavaly a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz, amik bizonyos cégek vagy magánszemélyek kétesnek vélt ügyeire próbálták felhívni a hatóság figyelmét közérdekű bejelentés formájában. 2019 első kilenc hónapjában majdnem 6900 ilyen beadvány érkezett a NAV-hoz, körülbelül harmaduk névtelen volt. Szinte minden esetben vélt vagy valós, de mindenképpen konkrét szabálytalanságra próbálták meg felhívni a hivatal figyelmét, írja a Magyar Nemzet.
A közérdekű beadványok összesített tapasztalataiból úgy tűnik, az háborítja fel az embereket leginkább, ha valaki nem kapott nyugtát a boltban, de rendszeresen előfordult, hogy a foglalkoztatáshoz fűződő feltételezett szabálytalanságot jelentenek be. Gyakori témák között szerepelt az is, amikor az adott gazdasági szereplő a bejelentő szerint jogosultság nélkül végezte tevékenységét, vagy éppen az, hogy egy-egy bérbeadó nem jelentette be a bérbeadásból származó jövedelmét.
A bejelentők számottevő része nem akarta felfedni kilétét: a beadványok 35 százaléka azonosíthatatlan személytől származott.
Január eleje és szeptember vége között a NAV több mint 1600 különböző típusú vizsgálatot folytatott le, ezek közül majdnem 330 zárult valamilyen hiányosság, szabálytalanság megállapításával. A kiszabott mulasztási és adóbírság együttes összege túllépte a 360 millió forintot.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








