Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Európai összehasonlításban továbbra is kevés halat fogyaszt a magyar lakosság, annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban megkétszereződött a fogyasztás - tudta meg hétfői száma szerint a Népszava Németh Istvántól, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet elnökétől. Az éves mennyiség egyharmadát karácsonykor vásárolják meg.
Egy magyar állampolgár évente átlagosan 6-6,5 kilogramm édesvízi és tengeri halat, rákot, kagylót és egyéb tenger gyümölcseit fogyaszt, szemben a 18-22 kilós európai átlaggal. Ebből is mindössze 1-1,6 kilogramm a hazai tógazdaságokból származó hal.
Németh István hozzátette, hogy a vizek szennyezettsége miatt a tengeri halakban egyre több az emberi szervezetre káros anyag, ellentétben a halastaviakkal, ezért is tanácsosabb lenne több magyar halat enni.
Lévai Ferenc, az Aranyponty Zrt. vezérigazgatója azt mondta a lapnak, hogy ha a gyógyszerekre költött összeg 10 százalékát halvásárlásra fordítanánk, 20 százalékkal kevesebbet kellene költenünk gyógyszerekre.
A karácsonykor értékesített halak 65-70 százaléka ponty - derül ki a cikkből.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








