Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
A Magyar Posta közzétette a levél- és csomagküldési díjait. A legtöbb tarifa emelkedett, a csomag feladása akár közel harmadával is drágább lehet a vállalati ügyfeleknek.
Közzétette idei árait a Magyar Posta, eszerint emelkednek a levél- és csomagküldési díjak - írja a vg.hu. Mivel a legtöbben már nem levél-, hanem inkább csomagküldésre használják az intézményt, érdemes a csomagküldés árainak változásait megvizsgálni.
Míg tavaly egy 2 kilós csomagot még 2060 forintért postázhattunk, addig idén már ugyanez 2370 forintunkba kerül, míg az 5 kilós csomagok elküldése 2330 forintról 2680 forintra drágult.
A lap szerint az üzleti ügyfelek egyedi ajánlatokat kapnak, de a posta által számított értékek azért itt is árulkodók lehetnek. Amíg a tavaly csomagautomatánál feladott, kétkilós expresszcsomag, amely csomagautomatához is érkezik, 846 forintba került a cégeknek, addig ugyanez idén már 1101 forintba kerül. Az ötkilós csomagoknál ugyanezek az értékek 978 forintról 1271 forintra nőttek.
A levélküldésnél is voltak áremelések, így a belföldi elsőbbségi levél feladása 300-ról 330 forintra nő, míg a nem elsőbbségi levél feladásáért 210 helyett 230 forintot kell fizetnünk.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








