Ez derül ki a kölni Institut der deutschen Wirtschaft kedden közzétett elemzéséből.
Literszámra veszik a szlovákok, csehek, németek ezeket a minőségi magyar borokat: mit tudhatnak?
Rendkívül népszerűek Európában a magyar borok, melyeknek jelentős részét Szlovákiában, Németországban és Csehországban értékesítik. A palackos boraink Belgiumban és Spanyolországban is nagyon népszerűek, de még Kínába és az Egyesült Államokba is rengeteg jut a magyar borokból. Hordós kiszerelésben a szlovákok, németek, franciák veszik a legnagyobb mennyiséget. Nemcsak a Tokaji népszerű külföldön, az ország egyik legjelentősebb borexportőre szerint a külpiacokon a Szürkebarát, Egri Bikavér, és az Irsai Olivér borokat is nagy mennyiségben veszik.
A magyar borok igen népszerűek külföldön is, 2022-ben 136 492 tonna bort exportált magyarország különböző országokba. Ez csaknem 25 százalékos növekedés a 2021-es mennyiséghez képest a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint. Igaz, 2020-hoz képest 2021-ben visszaesés történt, de még a 2020-ban exportált 129 142 tonnás nettó mennyiséget is 5,7 százalékkal haladtuk meg tavaly. A magyar borokat nagy mennyiségben a szlovákok, németek és a csehek importálják. Az elmúlt években az Egyesült Királyság is nagy mennyiségben és értékben vásárolt magyart bort, azonban 2021-ben ebben visszaesés történt.
A KSH exportadatai szerint mind határparitásos értékben, mind nettó tömegben, a magyar borokból a legtöbbet a szlovákok, csehek és németek veszik. Értékben a listán Spanyolország, Franciaország és Belgium a következők, és csak a 7. legnagyobb importőr az Egyesült Királyság, pedig a korábbi években benne volt a TOP3-ban. Vásárolt nettó tömeg alapján viszont Franciország és Románia került még a TOP5-be.
Ez az eltérés abból adódhat, hogy más-más formában veszik az egyes országok a magyar bort. Palackos borokat (legfeljebb 2 literes kiszerelésben) a szlovákok, csehek, belgák, és németek vásárolnak az értékük alapján - ők adják a teljes magyar (palackos) borexport felét. Hordós borokat tekintve pedig csak a szlovák és német kivitel önmagában a teljes hordós export felét kiteszi - határparitásos értékben. (A határparitásos érték az áru piaci értéke az importáló ország határán, beleszámítva az árunak az országhatárig történő szállításával kapcsolatos költséget és a szállítás alatti biztosítást.)
Ezek a legnépszerűbb magyar borok
A borexportban jelentős tényezők a regionálisan jelenlévő diszkontok, mivel ahogy Magyarországra is jönnek rajtuk keresztül a lefedett országokban előállított termékek, úgy tőlünk is szállítanak külföldi üzeletbe árut (pl. bort). Tavalyi adataink alapján a teljes magyar palackos borexport 36 százalékát a Lidl Magyarország adta: 2021-ben 7,8 milliárd forint értékben exportált magyar palackos bort külföldre. A diszkontlánc akkori közlése szerint Európa-szerte 15 országba 184 féle hazai bort exportált, amelyek közül a legnagyobb felvevőpiacot az Egyesült Királyság jelentette. Csehország, Németország és Lengyelország tartozik még a vállalat top felvevő piacai közé.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A diszkontlánc tapasztalatai alapján a legnépszerűbb magyar borfajtáknak külföldön a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér.
A palackos borok importját tekintve a legnagyobb mennyiség Magyarországra Németországból érkezik, több mint a teljes import fele. Az olasz, szlovák, francia, görög és spanyol borokat hozzuk még be ilyen kiszerelésben a legnagyobb mennyiségben - ezek együttesen a magyar importnak csaknem 40 százalékát adják ki.
Megvan a dátum, mikor nyomja le a magyar gazdaság a nyugati bezzegországokat: utolérjük Ausztriát is
Utolérheti Magyarország Ausztriát életszínvonalban? Egy friss előrejelzés szerint nem kizárt – de komoly feltételei vannak.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








