A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
A GKI konjunktúraindexe az áprilisi, példátlanul nagy emelkedés után májusban és június-ban is tovább nőtt, de legutóbb már csak hibahatáron belül. Az index ezzel elérte tavaly év eleji, vagyis a járvány előtti szintjét. A GKI-nak az EU támogatásával készített felmérése szerint, noha az üzleti várakozások gyorsabban, már májusban visszanyerték korábbi op-timizmusokat, most júniusban kissé pesszimistábbak lettek. A fogyasztói bizalmi index viszont júniusban is érezhetően tovább emelkedett, s ezzel csaknem elérte válság előtti értékét. Eközben az áremelési törekvés tovább nőtt.
Az üzleti szférában júniusban az ipari és építőipari várakozások romlottak, a kereskedel-miek javultak, a szolgáltató cégeké nem változott. A kereskedelem kivételével minden ága-zatban kissé több az összességében optimista, mint a pesszimista cég. A legoptimistábbak az építőipari és az ipari vállalkozások.
Az ipari bizalmi index júniusi csökkenését a gyengébb termelési várakozások okozták. A rendelésállomány - ezen belül az exportrendelések - valamint az elmúlt időszaki termelés megítélése javult, a készleteké stagnált. Az építőipari cégek kilátásai áprilisban nagyot javultak, azóta lényegében stagnálás érezhető - az ágazati bizalmi index májusban hibahatáron belül nőtt, júniusban pedig hasonló mértékben csökkent.
Az üzleti szféra foglalkoztatási hajlandósága az áprilisi látványos javulás után összességében nem változott, minimálisan visszafogottabb lett, de így is minden ágazatban több cég készült a létszám bővítésére, mint csökkentésére. Júniusban főleg a kereskedelmi és szolgáltató cégek foglalkoztatási elképzelése lett halványabb, ezt megelőzően is ezek a cégek voltak a legóvatosabbak. A lakosság munkanélküliségtől való félelme négy hónapos javulás után júniusban ismét erősödött.
Az áremelési törekvés a kereskedelem kivételével minden ágazatban erősödött. Azonban így is a kereskedelemben a legerősebb az áremelési szándék, e cégek többsége áremelésre készül.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ugyanakkor a májusi jelentős növekedés után júniusban csökkent a fogyasztók inflációs várakozása. A magyar gazdaság jövőjének meg-ítélése májushoz hasonlóan a kereskedelem kivételével minden ágazatban érezhetően kedvezőbb lett, főleg a szolgáltató cégeknél. A lakosság véleménye is érezhetően javult.
A GKI fogyasztói bizalmi index júniusban immár negyedik hónapja növekedett. A lakosság saját pénzügyi helyzetének, megtakarítási képességének alakulását, valamint a nagyértékű fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét is javulónak érzékelte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








