Az MNB előzetes adatai alapján a magyarok mintegy 12 626,5 milliárd forintot tartanak lekötés nélkül a bankszámlájukon.
Ma tartja májusi kamatdöntő ülését a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa. Elemzői várakozások szerint a testület ezúttal sem változtat az alapkamat 0,60 százalékos szintjén és a mínusz 0,05 százalék és 1,85 százalék közötti kamatfolyosón sem, ám a kamatdöntés indoklása már előre jelezheti a monetáris szigorítást.
A korábbiaknál nagyobb izgalmat tartogat a testület kamatmeghatározó ülése, miután múlt hétfőn Virág Barnabás, az MNB alelnöke arról beszélt, hogy akár már júniusban érdemes lehet megfontolni a kamatemelést. Ennek ellenére, az elemzők többsége a mai ülésen egyelőre nem vár emelést, azonban hosszabb távon mindenki az eddiginél szigorúbb monetáris politikára, magasabb alapkamatra számít.
A monetáris tanács legutóbb tavaly júliusban változtatott az alapkamaton, akkor 15 bázisponttal csökkentette azt. Előtte júniusban szintén 15 bázisponttal mérsékelték a kamatot, amely 2016. május 25. óta állt 0,90 százalékon.
A legutóbbi ülésről kiadott jegyzőkönyvben a monetáris tanács újra megerősítette: a felfelé mutató inflációs kockázatok erősödése esetén készen áll a megfelelő eszközök alkalmazására.
Virág Barnabás a Reuters hírügynökségnek egy hete azt mondta, a tartósan magas infláció kockázata március óta egyértelműen megnőtt, a tartós inflációs kockázatokra pedig az alapkamat változtatásával reagál a jegybank, míg a kockázati prémiumot megrendítő rövid távú sokkok kezelésére az egyhetes betéti kamatot alkalmazza.
A gazdaság teljes újranyitásával új szakaszába lép a monetáris politika, és a rövid kamatokat a jegybank proaktívan fogja alkalmazni a rövidtávú inflációs kockázatok kezelésére - jelentette ki. A monetáris politika új szakasza több lépésből álló adatvezérelt folyamat lesz és a kamatemelés megelőzheti az eszközvásárlási program változtatására irányuló bármilyen döntést - szögezte le Virág Barnabás.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hozzátette hogy a júniusban megjelenő Inflációs jelentés különösen nagy jelentőségű lesz a kockázatok megítélése szempontjából.
Az alelnök nyilatkozatának hatására öthavi csúcsára erősödött a forint az euróval szemben.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








