A Pénzcentrum 2025. december 21.-i hírösszefoglalója, deviza árfolyamai, a ötöslottó nyerőszámai, heti akciók és várható időjárás egy helyen!
Megállt a nem teljesítő hitelek arányának, vagyis az NPL-rátának a növekedése a második negyedévben, sőt 19,2 százalékról 18,8 százalékra csökkent a mutató. A 90 napon belüli késedelemben lévő hitelek aránya viszont 14,1 százalékról 14,5 százalékra nőtt. Az összkép némi javulása inkább a forinthiteleseknek és a növekvő lakossági hitelfelvételnek köszönhető. Az őszi megsegítésükre váró devizahitelesek háza táján még romlott is a helyzet, vagyis nincs szó arról, hogy a lakosság a mentőcsomag helyett hirtelen saját fizetőképességében kezdett volna bízni.
Miközben örvendetes módon kisebb arányt képviselnek azok a hitelek, amelyeket 90 napon túli késedelemmel törleszt a lakosság, vagyis lefordult március végi történelmi csúcsáról az NPL-ráta, eközben emelkedett a 90 napon belül nem törlesztett hitelek aránya. Előbbi 18,8 százalékon, utóbbi 14,5 százalékon állt június végén.
A bajban lévő hitelek állománya 1,9 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, hiszen megközelítette az 1207 milliárd forintot. Március végi történelmi csúcsához képest viszont 2,9 százalékkal alacsonyabb a szám annak ellenére, hogy három hónap alatt gyengült a forint a frankhoz képest, vagyis az átértékelődés inkább növelte, mint csökkentette volna az állományt.
A teljes lakossági NPL-ráta csökkenése inkább a forinthiteleknek köszönhető, ezeken belül a nem támogatott lakáscélú forinthitelek nem teljesítési aránya három hónap alatt 15,4 százalékról 14,5 százalékra csökkent. Az arány csökkenése itt valószínűleg annak köszönhető, hogy tavalyhoz képest közel másfélszeresére nőtt az új forinthitel-kihelyezések összege, és a friss hitelek javítják a statisztikát. A devizaalapú jelzáloghitelek NPL-rátája viszont sajnálatos módon 23,1 százalékról tovább nőtt 23,2 százalékra, ezen belül a devizaalapú lakáshiteleké pedig 17,7 százalékon stagnált.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








