Sokan, éppen amikor végre letették a stresszt és nyugalomban ünnepelnének, betegszenek le év végére, vagy pont karácsonykor kapnak el valamit a rokonoktól. A patika meg...
Újabb gyógyszerrel van gond a magyar patikákban: visszahívta a hatóság ezeket a tablettákat
Felfüggesztette forgalmazását, egyúttal elrendelte a gyógyszertárakból történő visszagyűjtését az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) a Milgamma bevont tabletta egyik résztételének. A gyógyszer többek között idegrendszeri betegségek, izomfájdalmak, övsömör, reumás panaszok kezelésére szolgál, de sokan szedik kimerültség esetén, vagy lábadozási időszak alatt is. Hatóanyaga a benfotiamin (B1-vitamin-származék) és a cianokobalamin (B12-vitamin).
A november 11-én megjelent határozat szerint a gyógyszerhatóság elrendelte a Milgamma bevont tabletta (OGYI-T-01596) elnevezésű gyógyszer 21H110 gyártási számú, 2025.07. lejárati idejű résztételének gyógyszertárakból történő visszagyűjtését és felfüggesztette a forgalmazását. Az indoklás szerint a gyógyszer 21H110 számú
gyártási tétele két különböző lejárati idővel került forgalomba. Az történt ugyanis, hogy az érintett tétel csomagolása két részletben történt: az első csomagolási szakaszban 48 hónapos lejárati időnek megfelelő dátum helyett 49 hónapos lejárati időnek megfelelő dátum került feltüntetésre, így a gyártási tétel ezen része nem felel meg a forgalomba hozatali engedélyben foglalt követelményeknek.
Az eltérés a lejárati időkben nincs hatással a gyógyszer minőségére, betegbiztonsági kockázatot nem jelent. Viszont most, hogy ezeket a tételeket visszahívják a patikákból, megtörténhet, hogy a betegek hiába keresik a Milgamma bevont tablettát. A felfüggesztés azonban feltehetően nem okoz majd általános hiányt. A Milgamma 50 mg benfotiamint (B1-vitamin-származék) és 250 mg cianokobalamint (B12-vitamin) tartalmaz. A gyógyszert a betegtájékoztató szerint
- különböző eredetű idegrendszeri betegségek: ideggyulladások, (neuritiszek), idegfájdalom (neuralgia), neuropátiák (az idegek károsodása), polineuropátiák (például cukorbetegség és alkoholizmus stb. talaján);
- övsömör (herpesz zoszter);
- arcidegbénulás;
- B1-vitaminhiány következtében kialakult szívizomkárosodás;
- reumás panaszok;
- izomfájdalmak;
- kimerültség tünetei;
- lábadozási időszak alatt (rekonvaleszcencia)
alkalmazzák.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








