Növekszik a mesterséges intelligencia (MI) iránti nyitottság: a 30-40 év körüliek használják a legszívesebben pénzügyeik kezelésére a technológiát.
A hagyományos megoldások egyre kevésbé képesek kielégíteni a gyógyszeripar és egészségügyi szektor egyre növekvő elvárásait. Olyan specifikus, iparági sajátosságoknak megfelelő megoldásokra van szükség, melyek a digitalizáció és felhőalapú technológiák korában is képesek felvenni a versenyt.
A gyógyszeriparban és az egészségügyi szektorban is egyre nagyobb igény jelentkezik a korszerű, innovatív informatikai megoldásokra. A növekvő ügyfél elvárások, az egyre szigorodó szabályozási követelmények, az adatbiztonsági előírások és a személyre szabott termékek folyamatosan új elvárásokat támasztanak a szoftverrendszerekkel szemben.
Az ún. legacy technológiák - az olyan rendszerek vagy platformok, szoftveres megoldások, amelyeket a fejlesztők már nem támogatnak, nem adnak ki hozzájuk javításokat, frissítéseket -, nem képesek megfelelni a felerősödő elvárásoknak, a legtöbbször ezek a rendszerek nem is kompatibilisek az újabb eszközökkel vagy szoftververziókkal. A szegregált, eltérő rendszereken alapuló adatbázisok pedig nem tudnak teljes, 360 fokos képet adni az ügyfelekről és az üzleti folyamatokról, különösen, ha azok több szervezeti egységet is áthidalnak. Ezeket a szeparált rendszereket egyre költségesebb fejleszteni, integrálni és karbantartani
– mondta Szegedi István, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának szenior menedzsere. A Salesforce ezt felismerve törekszik arra, hogy az iparág igényeinek megfelelő, testreszabott megoldásokat hozzon létre a Health Cloud segítségével. A Salesforce Lightning Platform alapjaira épülő, (a CRM világban első helyen lévő Sales Cloud, Service Cloud, illetve Experience Cloud megoldásokhoz hasonlóan), ugyanakkor az iparág specifikumjait célzó megoldás korszerű választ jelent az egészségügyi szektor számára. Hasonló felismerés vezette a 15 éve alakult Veeva Systems is: a társaság vezérigazgatója a Salesforce technológiai alelnöki pozícióját töltötte be, mielőtt létrehozta saját cégét. A Veeva Systems missziója, hogy a gyógyszeripari és orvosi műszergyártó cégek számára saját „Life Sciences Industry Cloud” -ot, élettudományi iparági felhőt építsenek. Megoldásaik között szerepelnek kereskedelmi és marketing tevékenységeket támogató, Salesforce Lightning Platform alapra épült CRM rendszerek, és a saját fejlesztésű Vault Platform. Utóbbi különféle dokumentum- és folyamatkezeléseket támogat és kulcsfontosságú szoftvereket futtat, és a kereskedelmi tevékenységek mellett a kutatás-fejlesztéshez kapcsolódó számtalan szoftverigényt is lefed.
Az egészségügynek alapvetően három kulcsszereplője van: maga a páciens, az egészségügy szolgáltatásokat nyújtó és finanszírozó intézmények (klinikák, kórházak, biztosítók), illetve a gyógyszeripari és orvosi műszereket és berendezéseket gyártó cégek. A szereplők között zajló interakciók nem igazán kezelhetők a klasszikus CRM fogalmakkal: itt nem a potenciális ügyfél, eladási lehetőségek és előrejelzések (azaz a lead, opportunity, forecast) mentén zajlanak a folyamatok. Sokkal inkább a páciens/biztosított és az egészségügyi intézmények kapcsolatát kell leírni, precízen és biztonságosan kell kezelni a betegek állapotáról és a kezelési lépésekről szóló adatokat, a gyógyszerek adagolását, vagy az oltási protokollt. Ezekre a típusú adatokra találták ki az ún. EHR (Electronic Health Records - elektronikus egészségügyi nyilvántartás) szabványt, amely komplex adatmodellt és annak megfelelő szoftver komponenseket igényel.
Hasonló a helyzet az egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó intézmények és a gyógyszeripari cégek közötti kommunikáció kezelésénél is. Az orvoslátogatók munkáját szigorú előírások szabályozzák: látogatásaikat dokumentálni kell, a termékekről készült prezentációknak és az elküldött emaileknek nyomon követhetőnek kell lenniük, az emailek tartalma pedig szigorúan ellenőrzött és előre engedélyezett. A rendezvények és konferenciák minden részlete is hasonlóképpen dokumentált, az előadóktól kezdve a résztvevőkön és az esemény helyszínén át egészen a felmerült költségekig. Ezekhez a feladatokhoz nyújt támogatást a Veeva CRM szoftvere, amely saját mobilalkalmazással rendelkezik, és online is elérhető.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az iparági sajátosságoknak köszönhetően az egészségügyi szektor és a gyógyszergyártó cégek szoftverigényei meglehetősen specifikusak. A hagyományos, évekkel ezelőtt készült, heterogén megoldások egyre kevésbé képesek ezekkel lépést tartani
– tette hozzá Fábián Dorottya, a Deloitte Magyarország egészségügyi iparágra fókuszáló csoportjának vezetője. A Salesforce Health Cloud és a Veeva CRM ezekhez a sajátosságokhoz biztosít segítséget, melyek a legkorszerűbb felhőalapú technológiai megoldásokra építve adnak választ az egyre erősödő kihívásokra.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








