A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A megengedettnél magasabb etilén-oxid szennyeződést mutattak ki E410 adalékanyagban – értesült a RASFF rendszeren keresztül a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). A hatóság a kiemelten kockázatos termékek esetében célellenőrzést indít, emellett minden, E410 adalékanyagot Magyarországra behozó, valamint azt élelmiszer előállításhoz felhasználó vállalkozótól mielőbbi önellenőrzést és szükség esetén határozott intézkedést kér.
Az E410 adalékanyagot (szentjánoskenyérliszt) széles körben alkalmazzák élelmiszer-stabilizátorként, illetve sűrítőanyagként (pl. jégkrémekben, ízesített tejtermékekben, desszertekben), ezért a későbbiekben – a jelenleg ismerteken túl – több termék is érintett lehet az etilén-oxid szennyeződésben.
Az etilén-oxidot elsősorban a vegyipar alkalmazza intermedier anyagként, de egyes országokban gomba- és rovarölő szerként, illetve felületfertőtlenítésre is használják. Az EU-ban azonban a növényvédelmi célú felhasználása tilos. Ennek oka, hogy a hatóanyag rákkeltő, mutagén és reprotoxikus (teratogén).
A Nébih arra kéri a forgalmazókat és gyártókat, hogy felelős vállalkozóként, a vásárlók maximális biztonsága érdekében minél előbb ellenőrizzék az általuk felhasználni kívánt E410 adalékanyagot, illetve az azt tartalmazó termékeket. Nem megfelelőség esetén pedig – a hatóság egyidejű tájékoztatása mellett – kezdeményezzék a termékek piacról történő kivonását és a vásárlóktól való visszahívását.
A vásárlók és a vállalkozók a Nébih termékvisszahívás aloldalán tájékozódhatnak a magyarországi visszahívásban érintett termékekről. Hazánkban ez idáig egy jégkrém tétel esetében – a felhasznált adalékanyag esetleges etilén-oxid szennyezettsége miatt – történt termékvisszahívás. A Nébih a kiemelten kockázatos termékek esetében célellenőrzéseket indít, melynek eredményéről folyamatos, soron kívüli tájékoztatást nyújt. Az intézkedések tekintetében egységes, EU-s álláspont várható.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








