Emellett kábítószergyanús növényi anyag is előkerült, ezért a pénzügyi nyomozók értesítették a rendőrséget.
Továbbra is fokozott körültekintést javasol a fogyasztók számára a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), ugyanis az utóbbi időszakban számos panasz érkezett a hatósághoz, amelyek a COVID-19 világjárványt kihasználó kereskedelmi gyakorlatra utalhatnak. Az online rendelések során szintén fontos az odafigyelés.
A nemzeti versenyhatóság már a járvány kezdetekor felhívta a vállalkozások figyelmét a felelős kommunikáció kialakítására vonatkozó fokozott elvárásokra: többek között arra, hogy ne tulajdonítsanak megalapozatlanul védő-, megelőző- vagy gyógyhatást termékeiknek. A potenciális vásárlók ugyanis sérülékenyek, kiszolgáltatottak lehetnek, fogyasztói döntésük során pedig a várt gyógyhatás minden egyéb tényezőt megelőzhet - akár anyagi lehetőségeiket is.
Az elmúlt időszakban több olyan jelzés érkezett a nemzeti versenyhatósághoz, amely arra enged következtetni, hogy a fogyasztókat továbbra is kifogásolható reklámhatások érhetik. A GVH ezért továbbra is fokozott odafigyelést és a termék tulajdonságainak alapos tanulmányozását javasolja mindenkinek, elsősorban étrend-kiegészítők megvásárlása előtt. A versenyhatóság egyúttal ismételten felhívja a gyártók és forgalmazók figyelmét arra, hogy élelmiszernek minősülő termékeknek tilos gyógyhatást tulajdonítani.
A boltzárások miatt emellett ismételten fókuszba kerültek az online rendelések is. A versenyhatóság felhívja a fogyasztók figyelmét a vállalkozások általános szerződési feltételeinek (ÁSZF) alapos átolvasására. Ezek ugyanis lényeges rendelkezéseket tartalmazhatnak például a minimális rendelési összeggel, a szállítási határidővel, a fizetéssel, panaszkezeléssel, illetve a vállalkozás elérhetőségével kapcsolatban. Ezekkel az információkkal mindenképpen érdemes tisztában lenni rendelés előtt, hogy elkerülhessük a későbbi kellemetlenségeket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








