A hőségben ahogy tudunk, víz mellé, vagy árnyékos fák alá menekülünk hétvégente, vagy a jól megérdemelt szabadságunk alatt. De mit vegyünk ehhez, és ezek a...

Stockholm-szindrómától szenved az egész szakma: ezért sikertelenek a magyar webáruházak
A Portfolio Retail Day 2025 konferencia harmadik szekciójában a marketing és a kommunikáció szerepéről esett szó a kiskereskedelemben, különös tekintettel a határon túli terjeszkedés kihívásaira. Az utolsó panelbeszélgetés résztvevői – köztük Pörzse Norbert, a Vágyaim.hu alapítója és Kelemen Kristián, a Furbify értékesítési vezetője és társtulajdonosa – megosztották tapasztalataikat a külföldi piacralépés nehézségeiről és lehetőségeiről. Pörzse szerint a COVID-időszak sokakat megtévesztett, a hirtelen fellendülést hamar visszaesés követte, így az előremenekülés lett a kulcs a túléléshez. Kelemen pedig arra mutatott rá, hogy Magyarországon a sikeres e-kereskedelmi példák hiánya és a nyelvi akadályok is visszafogják a webshopokat. A szakértők szerint a siker titka a kiemelkedő szolgáltatás és a minőségi termék, valamint egy olyan piac megtalálása, ahol a magyar szereplők valóban versenyképesek lehetnek.
A Portfolio Retail day 2025 konferencia harmadik szekciója a marketingről szólt és a kommunikációról a kiskereskedelemben. Az utolsó panelbeszélgetésben a résztvevők azt boncolgatták, érdemes-e határon túli terjeszkedés esetén külön marketing stratégiát alkalmazni.
A panel résztvevőinek már komoly tapasztalata van a külföldi piacra lépésben, holott a magyar webshopok jelentős része még nem igazán látja a külföldi terjeszkedés előnyét. Magyarországon a külföldi szereplők már elég rég kiszorították a hazai versenytársakat.
Az Alza, az Emag, a Temu és a Kifli teljesen leuralták a magyar piacot, szinte megsemmisítették a magyar szereplőket. Nagy kérdés, látva trendeket, miért vagyunk ennyire bátortalanok? - tette fel a kérdést a beszélgetés moderátora, Bogos Boglárka, a Digitális Kereskedelmi Szövetség operatív vezetője.
A covid egy becsapós időszak volt, akkor mindenki azt hitte, megfogta az isten lábát, de hamar ki kellett józanodniuk sokaknak, a háború és az infláció aztán visszafogta a vásárlási kedvet Pörzse Norbert, Vágyaim.hu webáruház alapítója szerint. Egy hirtelen fellendülés után, komoly visszaesés jött mindenkinél. Nekik előre kellett menekülniük, hiszen ha egy cég nem fejlődik, akkor annak a vége a bukás lesz.

A magyar webáruházak üzemeltetőit talán az fogja vissza leginkább, hogy nem annyira van sikeres e-kereskedő, aki utat mutatott volna a fiatal generációnak. Emellett a magabiztos idegennyelvismeret is komoly hátrány, de olyan szakember sem nagyon van, akit meg lehetne bízni egy ilyen projekt levezénylésével.
Kelemen Kristián, a Furbify értékesítési vezetője és társtulajdonosa szerint ez a folyamat kicsit úgy működik itthon, mint a Stockholm szindróma, tudjuk, hogy nem vagyunk jó helyzetben, de azért vágyunk rá, kapaszkodunk bele. Szerinte az is baj, hogy nincsenek jól kommunikálva a kudarcokkal tarkított sikertörténetek, amikor a sok buktató után, jó drágán, de végül sikerül piacra menni.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Igen, lesznek buktatók, és drága hibák, de az európai potenciális vásárlók számát össze sem lehet hasonlítani a magyarokéval
A nagy külföldi cégek leuralják a magyar piacot ugyan, és azért tudnak itt versenyképesek maradni, mert valami olyat tudnak, amit a hazaiak nem.

De kiemelkedő szolgáltatással fel lehet venni velük a versenyt, ha ez mégsem sikerült, kell keresni egy olyan piacot, ahol versenyképes a forgalmazott termék. Emellett nem szabad megfeledkezni a minőségről sem, a Kínából érkező cuccok egy jó része nem hozza az elvárt minőséget.
Képek: Portfolio
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.
-
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank (x)
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben - meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.
-
Hazai érték, valódi lehetőség: ezt kínálja a Régiók Kincsei program. Csatlakozz beszállítóként! (x)
Kistermelő vagy, aki különleges, jó minőségű termékeket készít? Szeretnéd elérni a SPAR vásárlóit, és egy aktív, fejlődő közösséghez tartozni? Most itt a lehetőség, hogy csatlakozz a Régiók Kincsei programhoz!


