A Hunvald György vezette VII. kerületi önkormányzat még 2007-ben vált meg egyik stratégiai vagyontárgyától, a Csillag Áruháztól. A 600 millióra taksált üzletért a vevőnek mindössze 200 milliót kellett fizetni, a nyomott árnak az is ellent mond, hogy a pince területét négyszer akkorának mérték, mint amekkora valójában.
Az Erzsébetváros egyik ékkövének tartott ingatlan adásvételére még 2007 áprilisában került sor, a 2530 négyzetméter alapterületű Csillag áruházhoz 200 millió forint + áfáért jutott hozzá a vevő (a Mazsihisz korábbi elnökének a cége), mely már korábban is számos értékes ingatlant vásárolt a kerületben. Ezek között akad olyan, melyeket már lebontottak, csak az épületek homlokzata maradt meg.
A Csillag Áruház helyén a világháború előtt az Ostende kávéház működött, a jelenlegi üzleti koncepció szerint az ingatlanok helyén szállodák és irodák kaphatnak helyet. Ez a modell a város más területein is működik, az azonban nem teljesen rendjén való, hogy valaki a belváros szívében 80 ezer forintos négyzetméteráron jusson hozzá egy háromszor annyira tartott ingatlanhoz.

A Magyar Hírlap birtokába jutott, az adásvételi szerződés mellékletét képező dokumentum szerint a pince alapterülete 1 279 négyzetméter, a valóságban azonban ennek alig a negyede. Ingatlanszakértők szerint a Rákóczi úti üzlethelyiségek piaci ára négyzetméterenként 250 ezer forint körül mozogtak 2007-ben, ennek alapján a Csillag Áruház minimum 600-625 millió forintot ért.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








