Aki még nem intézte el az év végi befizetést a megtakarítási számlájára, annak nem árt sietnie: már csak néhány munkanap maradt az évből.
Az MNB összesen 35 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OVB biztosításközvetítői tevékenységének vizsgálata nyomán, egyebek közt a többes ügynök által az egyes ügyfélszerződések megkötését megelőző hiányos tájékoztatás, a közvetítői alvállalkozók oktatási nyilvántartásának pontatlanságai miatt.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) hivatalból indított célvizsgálatot folytatott a budapesti OVB Vermögersberatung Általános Biztosítási és Pénzügyi Szolgáltató Kft.-nél (OVB) a biztosításközvetítői tevékenységét érintően. A jegybank az OVB esetleges működési kockázatait, illetve a biztosításközvetítőkre vonatkozó jogszabályok betartását vizsgálta 2015. január 1-jétől kezdődően.
Az MNB megállapította, hogy a többes ügynök egyes esetekben nem teljeskörűen tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy mekkora veszteséget jelent számukra a befektetési egységekhez kötött (unit-linked) életbiztosításaik idő előtti - a tartam végét, lejáratát jóval megelőző időpontban történő - visszavásárlása (vagy a további díjfizetés megszüntetése), s ezzel együtt egy új életbiztosítási szerződés megkötésének kezdeti költsége.
Hiányosnak bizonyult a többes ügynöknek a közvetítői alvállalkozók oktatásáról és továbbképzéséről vezetett nyilvántartása, amely nem volt szinkronizálva a szerződésekről és az azokat közvetítő személyekről vezetett nyilvántartással. Több biztosítási szerződés esetében így kérdéses, hogy az azokat forgalmazó közvetítői alvállalkozók (naprakész, pontos ismeretek birtokában) jogosultak voltak-e az adott termékek értékesítésére. Eltérést tapasztalt az MNB az OVB adatszolgáltatása, illetve a számviteli nyilvántartásokban szereplő adatok közt is. Nem volt megfelelő a többes ügynök összeférhetetlenségi szabályzata, valamint az ösztönzők vonatkozásában végzett átfogó elemzése sem.
Igényfelmérési kötelezettségét az OVB több alkalommal nem a jogszabályi rendelkezésekkel összhangban teljesítette. Ügyfeleit emellett nem az előírásoknak megfelelően tájékoztatta többes ügynöki jogállásáról, illetve több esetben nem igazolta, hogy arról információt adott volna át ügyfelének. Hiányos volt a biztosításközvetítő panaszkezelési szabályzata, és panaszkezelési nyilvántartását sem maradéktalanul az irányadó szabályok szerint vezette. Egyes ügyfelek nem kaptak teljes körű választ megkereséseikre, s az OVB több esetben sem igazolta, hogy postázta volna-e a panaszaikra küldött válaszlevelet, jegyzőkönyvet.
és határidő kitűzésével kötelezte a feltárt jogsértések kijavítására. A bírság mértékének meghatározásakor a jegybank figyelembe vette az OVB piaci súlyát (azaz, hogy a biztosításközvetítői piac legnagyobb szereplőjéről van szó), illetve enyhítő körülményként azt is, hogy a többes ügynök több hiányosság kijavítását már a felügyeleti vizsgálat során megkezdte.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








