A ByteDance, a TikTok kínai anyavállalata cáfolja, hogy szándékában állna eladni az alkalmazást.
Mostantól az autósok már mobiltelefonjuk segítségével is intézhetik a baleset utáni adminisztratív teendőket. A MABISZ új, digitális kárbejelentője, amely a hagyományos, "kék-sárga" nyomtatvánnyal egyenértékű, ám gyorsabb és egyszerűbb ügyintézést tesz lehetővé. Elég letölteni egy alkalmazást és pillanatokon belül már le is tudhatjuk a bejelentést. Mutatjuk pontról pontra, hogyan működik az applikáció, és hogy miképp kell helyesen kitölteni.
A közúton hamar megvan a baj: Magyarországon a KSH adatai szerint 2017-ben összesen 16 489 közúti baleset történt, 2018 első háromnegyedében pedig 12 419 - így valószínűleg sok fogy offline betétlapból. Amennyiben személyi sérülés nem történt (ez esetben ugyanis kötelező mentőt és rendőrt hívni), és a felek megegyezésre jutnak abban, hogy ki volt a hibás, elég kitölteni a baleseti bejelentőt, a "kék-sárgát".
Ez könnyíti meg mostantól az E-kárbejelentő alkalmazás, amely a hagyományos, "kék-sárga" nyomtatvánnyal egyenértékű, ám gyorsabb és egyszerűbb ügyintézést tesz lehetővé. A Pénzcentrum letöltötte az alkalmazást
Így fest az alkalmazás belülről: nem bonyolult
Érdemes minden autósnak előre letölteni az alkalmazást, hogy ne az összetört autók mellett, felfokozott idegállapotban kelljen ezt megtennünk, esetleg stabil internethozzáférés nélkül. (A letöltéshez nyilván több adatforgalom kell, mint a használatához, bár ahhoz is elengedhetetnen.)
Az alkalmazás letölthető az ekar.hu oldalon, androidos telefonokra itt, az App Store-ból pedig innen.
Ha megnyitjuk az alkalmazást, az első kép hasznos információkat tartalmaz, melyeket mindenképpen tartsuk be annak érdekében, hogy ne történjen újabb baleset.
A következő lapon három lehetőség közül választhatunk:
- elindítjuk a kárbejelentést
- csatlakozunk egy kárbejelentéshez (abban az esetben, ha kettőnél több résztvevője van a balesetnek, vagy a másik már elindította a bejelentést)
- lehetőség van egy készüléken elvégezni a bejelentést
Amennyiben a kárbejelentés indítását választjuk, a másik fél is csatlakozhat a kárrendezéshez, ez esetben neki a Csatlakozásra kell kattinani és a másik gépjárművezető telefonján megjelenő megjelenő PIN kódot kell beütnie a fehér mezőre. Ez esetben ő lesz a B jelű gépjárművezető.
Amennyiben egy készüléken rendezzük A gépjárművezető és B gépjárművezető füleken tudjuk váltogatni
Először a baleset adatait kell megadni: mikor történt és hol. (érdemes engedélyezni az alkalmazásnak, hogy hozzáférjen a tartózkodási helyünkhöz, ezzel is időt spórolunk)
Ezután a gépjármű és szerződés adatait kell megadnunk. Érdemes megkeresni a biztosítási QR kódot, hiszen ha azt beolvassuk, az adatok automatikusan kitöltődnek, és újabb értékes perceket nyerünk.
Ezután a gépjárművezető személyes adatait adjuk meg, hiszen sok esetben a vezető nem azonos a szerződővel.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A következő képen az ütközés helyét jelölhetjük be a képen: 12 irányból jelölhetjük meg az ütközést.
Az 5. pontba a balesetről készült képeket tölthetjük fel.
A 6. pontban a baleseti szituációt pontosíthatjuk, egyszerre több választ is megjelölve. Ez is gyorsítja és megkönnyíti a bejelentést.
a 7. pontban a baleset vázlatát írhatjuk le - ez a lap akkor nyílik meg, ha már a gépjárművek adatait megadtuk
A Felelősségi nyilatkozatban rögzíthetjük, melyik járművezető a felelős, esetleg mindkettő vagy megjelölhetjük azt is, hogy "nem sikerült megegyezni"
A Kárszakértői szemle menüpontban azt a helyszínt adhatjuk meg, ahol a biztosító szakértője megtekintheti a jármű sérüléseit.
A 10. pontban a tanúk adatait adhatjuk meg.
Az utolsó pontban 250 karakterben még leírhatjuk azon eseményeket, körülményeket, melyet ezeddig nem sikerült rögzítenünk, vagy akár fel is vehetjük.
Amennyiben minden rublikát megfelelően kitöltöttünk, ellenőrizhetjük az adatokat.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Úgy lopják a sajtot Hollandiában, mintha nem lenne holnap
- Kutatás: öt cég okozza a világ műanyagszennyezésének egynegyedét
- Itt a nagy KRESZ-teszt: most kiderül, ki mennyire van képben a szabályokkal
- Csak a szél zavar bele az újabb évszakváltásba
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon