A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Beköszöntött a nyár és a jó idővel együtt elkezdődött a nyári viharok korszaka is, így megszaporodnak a villámcsapások és a viharkárok. Magyarországon viszont a lakóingatlanok közel 30 százaléka nincs biztosítva, ami megnöveli a károk elleni védekezés fontosságát. Hogyan készüljünk fel a villámok okozta károkra, hogyan biztosítsuk be vagyontárgyainkat? Mi ellen nyújt még védelmet a lakásbiztosítás?
2010 óta több, mint 200 ezer villámkár után fizettek a magyar biztosítók. Ennek nagyjából fele a villámcsapás közvetlen (tűz, romboló hatás) másik fele a villámcsapás közvetett hatásának volt betudható (elektromos berendezések meghibásodása, túlfeszültség). Ezek után a biztosítók mintegy 17 milliárd forintot fizettek ki. Ma hajnalban éppen egy családi ház égett le Zala megyében a tegnapi vihar miatt; illetve fákat és elektromos vezetékeket is ért villámcsapás, illetve több, mint ezer villám sújtott le Dél-Kelet Magyarországra a hajnali órákban.
Ugyan ebben az időszakban 25 milliárd forint biztosítási összeget kapott az a 30 705 magyar család, akiket közvetlen tűzkár ért, ez nagyjából a tűzesetek egyharmadát fedezi. Ez azt jelenti, hogy 800 ezer forintot fizettek ki a biztosítók átlagosan. A nyári nagy melegben gyakoribban az elektromos tüzek elsősorban a megemelkedett klímahasználat miatt - mondta Bérczi László tűzoltó dandártábornok.
Ennek ellenére a biztosított lakások száma (93 ezerrel) 3 millió alá csökkent, vagyis a magyarországi lakóingatlanok 28 százaléka jelenleg egyáltalán nincs biztosítva. Ez azt jelenti, hogy egy biztosítónyi lakásbiztosítás tűnt el egy év alatt - mondta Balla Tamás a MABISZ Lakásbiztosítási Bizottságának elnöke. Egy lakásbiztosítás nem csak a fent esetekben térít, megtörtént eset volt, amikor a házban 130 centiméter magasan állt a víz, mire a család hazaért a nyaralásból, mivel a ház nyílászárói nem engedték ki a vizet a lakásból. Lényeges, hogy ebben az esetben nem csak a lakásban keletkezett kárt, hanem az elfolyt vizet is kifizette a biztosító. Ez azt jelenti, hogy lakásbiztosítás kötése esetén nem csak a viharkárok ellen vagyunk védve, hanem átfogó lesz lakásunk védelme.
Hogyan előzhetjük meg a villámkárokat?
Az elektromos készülékek védelme fontos feladat, mivel a ma kapható elektronikus készülékek sokkal érzékenyebbek, mint öt-tíz évvel ezelőtt - tudtuk meg Kruppa Attilától, a Magyar Elektrotechnikai Egyesület Tűzvédelmi munkabizottságának elnökétől. Ilyenek például a LED izzók, a fénycsövek a világítástechnika területén, kazánok, mosó- és mosogatógépek, számítógépek vagy a szórakoztató elektronika (TV, Hi-Fi stb.).
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A villámok elleni védelem nem egyszerű dolog, azonban a lényegét nem az eszközök, hanem a kivitelezés határozza meg elsősorban - tette hozzá Kruppa Attila. A villámvédelem körébe tartozik:
- A tűzkárok elleni védelem
- Meghibásodások elleni védelem
Az előbbi esetén a villámhárító a legjobb megoldás, fontos, hogy a védelmi rendszerünk megfelelően legyen karbantartva. A meghibásodások ellen a megoldást a túlfeszültségvédő rendszerek tudják megóvni elektronikus készülékeinket. A leghatékonyabb megoldás többlépcsős túlfeszültség elleni rendszer, ami több eszköz összehangolt alkalmazását jelenti. A szakember szerint elsősorban a villanyóra mellett kell védekezni a túlfeszültség ellen, és másodsorban a konnektorok környékén.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








