2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.
Az online biztosítási piacon az elmúlt hat hónapban nőttek az átlagdíjak, pedig az elmúlt években inkább a díjak csökkenése volt megfigyelhető. "Kérdés, hogy ez a törés csak az új biztosítói teher egyszeri hatása, vagy egy hosszabb távú trendforduló első jele" - mondta el Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója a kedden tartott sajtótájékoztatón. Az alkusz bejelentette azt is, hogy a banki termékek összehasonlítását lehetővé tévő szolgáltatással bővült a Netrisk.hu tevékenységi köre. Az online biztosítási alkuszcég oldalain így ezentúl folyószámla- és hiteltermékek mellett hitelkártyákat és banki megtakarítási lehetőségeket is összehasonlíthatnak az ügyfelek.
Nőttek a díjak az elmúlt fél évben a biztosítási piacon
Az online biztosítások piacán lassú díjnövekedés zajlott 2013 első felében a Netrsiken keresztül megrendelt szerződések alapján. Legnagyobb mértékben az egy évvel ezelőtti szintet a casco első féléves átlagdíja haladta meg, itt 11 százalékkal nőttek az átlagdíjak. A lakásbiztosításoknál ennek éppen fele, 5,5 százalékos növekedés következett be. Az utasbiztosításoknál már csak 2 százalékkal nőttek az átlagos díjak.
"Korábban mind a casco, mind a lakásbiztosítás esetében évek óta csökkentek a díjak. Kérdés, hogy ez a törés csak az új biztosítói teher egyszeri hatása, vagy egy hosszabb távú trendforduló első jele, amit a káradatok további alakulása is alapvetően befolyásolhat." Az online, naprakész információszerzés különösen felértékelődött, amióta a biztosítók év közben is többször változtathatnak díjaikon.
Az online biztosítási piacon ugyanakkor minden termékkör esetén erősödött a forgalom éves alapon. A kgfb-kötéseket elsősorban az évközi váltók számának további bővülése növelte, ami az együttkötési akciók miatt a casco-piacra is jótékony hatással volt. A Netrisken elérhető fő termékekhez (kgfb, utasbiztosítás, lakásbiztosítás, casco) kapcsolódó szerződések száma 37 százalékkal nőtt, ennek egyik oka lehet Sebestyén László szerint, hogy az online szerződéskötési kultúra jelentősen fejlődött. Az utasbiztosításoknál például jelentősen megnőtt a saját szervezésű utakra kötött biztosítások száma.
Banki piactérrel bővült a Netrisk
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A bankk piactér megnyitása előtt a Netrisk felmérést készített az ügyfelek szokásairól. A kutatásból kiderült, hogy az ügyfelek jellemzően nem online vásárolnak, de egyre többen tájékozódnak az interneten, mielőtt például hitelt vennének fel. Havonta 3-400 ezer bankoki termékhez kapcsolódó keresést indítanak az érdeklődő ügyfelek, ezek túlnyomó többsége, 80 százaléka hitel- és kölcsönfelvételi lehetőségekre irányul.
A banki piactér kialakításánál a Netrisk fontosnak tartotta, hogy az egyes termékek részletes adatait közvetlenül a terméket kínáló pénzintézet adja. Az alkusz így nem feltételezésen alapuló kalkulációt végez, hanem árgarancia mellett pontos árazást tesz lehetővé. Eddig 11 partnerrel szerződött az alkuszcég, így például az AXA, az FHB, az MKB, a Raiffeisen vagy a Provident ajánlatainak összehasonlítása vált elérhetővé, azonban további partnerek termékeivel tervezik bővíteni a palettát. Általánosságban véve a bankok ügyfelei körében legnépszerűbb termékek között válogathatnak a Netrisk ügyfelei.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát