Jövő év szeptemberétől a dohánytermékek csomagolása csak képes egészségvédő feliratokkal gyártható, 2013. január 1-től pedig csak így hozható forgalomba a termék - a kormány szerdán döntött erről az előterjesztésről.
Az elfogadott előterjesztés tartalmazza a gyártók által kötelezően alkalmazandó, sem tartalmában, sem motívumaiban nem változtatható figyelmeztetéseket, azok méretét és azt, hogy a feliratokat hol kell elhelyezniük a csomagoláson.
Az indoklás szerint az intézkedésre azért van szükség, mert a magyar lakosság egészségi állapota sokkal rosszabb, mint azt az ország gazdasági fejlettsége indokolná. Magyarországon a felnőtt korú férfiak 37,8 százaléka, a nők 23 százaléka napi rendszerességgel dohányzik. A cigarettázás ráadásul egyre fiatalabb korban kezdődik. A magyar óvodások 8%-a kipróbálta, az általános iskolás gyerekek 30%-a pedig rendszeresen dohányzik.
Magyarországon a dohányzással összefüggő betegségben 18 percenként meghal valaki. Naponta 70, évente pedig csaknem 30 ezer honfitársunkat veszítjük el a dohányzással összefüggésbe hozható betegségek miatt, több százmilliárd forintos károkat okozva nemzetgazdasági szinten (egészségügyi ellátás, betegség miatti jövedelemkiesés, gyógyszerkiadás, rokkantnyugdíj). Éppen ezért törekedni kell arra, hogy minél több helyen hívjuk fel a lakosság figyelmét a cigaretta egészségre fokozottan veszélyes, bizonyítottan kockázatokkal járó fogyasztásának következményeire.
A kombinált egészségvédő figyelmeztetések bevezetése, amelyet egy felmérés szerint a magyar lakosság közel négyötöde támogat, fontos előrelépés a dohányzás elleni küzdelemben, a képpel illusztrált feliratok ugyanis bizonyíthatóan hatásosabbak a csak írásbeli figyelmeztetéseknél.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza