Bár jelenleg még mindig személyesen, a biztosító irodájában kötik a legtöbben szerződéseiket, az internetes kötések aránya már alig marad el ettől, áll az Allianz által készíttetett kutatásban. A felmérés szerint minden második válaszadó szerint fontos, hogy ügyeit online intézhesse, de közel kétharmaduk szerint az is jó, ha szükség esetén személyesen is tud konzultálni a biztosító ügyintézőjével.
A GFK piackutató cég az Allianz Hungária Zrt. megbízásából 1000 fős mintán végzett reprezentatív felmérést az online ügyfélkiszolgálás témakörében. A kutatásból kiderült, hogy a "biztosítási ügyek" szókapcsolatról legtöbbeknek valamilyen biztosítási termék, káresemény illetve maga a biztonság jut eszébe. Ez nem is meglepő, hiszen ezekhez a fogalmakhoz kapcsolódnak a "legnépszerűbb" biztosítási ügyintézések is: legtöbben (73 százalék) a biztosításkötést említették, mint szokásos ügyintézést, valamint majdnem minden második válaszadó jelentett már be káreseményt. Ugyanakkor vannak, akik a díjfizetést is biztosítási ügynek tekintik (1,5 százalék).
Mindegyik ügytípust jellemzően évente, vagy még ritkábban intézik, és mindössze 7 százalék azok aránya, akik évente biztosan többször is foglalkoznak biztosítási kötvényeikkel. Biztosítást általában a biztosító irodájában (28 százalék) és a biztosító ügynökénél (27 százalék) kötnek a válaszadók, de az online kötések aránya is egyre inkább meghatározó, hiszen a megkérdezettek 25 százaléka veszi igénybe ezt a kötési módot.
A díjfizetés módosítása esetében már most egyértelműen előtérbe került az internet, hiszen a válaszadók 31 százaléka ezen a felületen végzi a változtatást, és közel 30 százalékuk az adatmódosításoknál is az internetes megoldást preferálja. A kárt jellemzően a biztosító irodájában (36 százalék), vagy a telefonos ügyfélszolgálaton (32 százalék) jelentik be, de a zöldkártya igénylése esetén már minden negyedik ügyfél inkább a számítógépe elé ül.
Ha mindenhol lenne rá lehetőség, akkor a legtöbben az online ügyintézést részesítenék előnyben (41 százalék), mert gyorsan, várakozás nélkül, kényelmesen és kötetlen időben lehet ügyet intézni, valamint a termékek egyszerűen összehasonlíthatóak. A megkérdezettek szerint az online ügyintézés főbb nehézségeit a limitált kérdezési lehetőség és a személyes kapcsolat hiánya jelenti, valamint többen félnek attól, hogy az interneten nem kapnak meg minden szükséges információt. Ezzel magyarázható, hogy a válaszadók fele fontosnak tartja, hogy a biztosítási ügyek online is intézhetőek legyenek, azonban közel kétharmaduk szerint az is fontos, hogy internetes ügyintézéskor szintén lehessen szükség esetén valakivel beszélni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az irodai ügyintézést választók szerint (26 százalék), ennek előnye a személyes kapcsolatban és a kérdések azonnali megválaszolásában rejlik, ugyanakkor az irodai ügyintézés legfőbb hátránya a sok várakozás és a helyhez kötöttség. Az irodai ügyintézést inkább az érettségizettek és az észak-alföldiek választanák, míg az online ügyintézést az ország középső részén élő, diplomás fiatalok preferálják.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








