Gyors és egyszerű gyógyszereredetiség-ellenőrző módszert fejlesztettek ki a Leicester egyetem kutatói. A csillagászati kutatásban alkalmazott technológián alapuló eljárás a tesztek szerint 100 százalékos megbízhatósággal alkalmazható - írja a hamisitasellen.hu.
A University of Leicester kutatói, George Fraser és Martin Gill professzorok 2005-ben kezdtek el dolgozni az azonosítási eljárás kifejlesztésén. Munkájukat az az elképzelés vezérelte, hogy a gyógyszerhamisítás elleni küzdelem sikeressége érdekében a hatóságoknak és a szakembereknek szükségük van egy gyors, hatékony és a helyszínen is könnyen alkalmazható eredetiség-ellenőrző eszközre a költséges és hosszadalmas laboratóriumi ellenőrzések helyett.
"A gyógyszergyártóknak mostanáig nem állt rendelkezésükre egy egyszerűen kezelhető, gyors, terhelhető eszköz a hamis termékek kiszűréséhez. Az általunk kifejlesztett technológia viszont alkalmas erre" - kommentálta a hírt Fraser professzor.
Az eredetileg csillagászati kutatásban alkalmazott spektrométeres eljáráson alapuló technológia a nyomtatott felületű csomagolóanyagokról visszavetülő fény egyedi karakterisztikája alapján tudja megkülönböztetni az eredeti és a hamis terméket. Alkalmazásával a szakértők és a hatóságok alig néhány perc alatt elvégezhetnék a gyanús termékek ellenőrzését és a hamisítványok kiszűrését. A Spectral ID elnevezésű projekt jelenleg tesztelés alatt áll. Az eddigi eredmények alapján azonban úgy tűnik, a módszer 100 százalékos megbízhatósággal alkalmazható.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








