A világ nagy biztosító társaságai többé-kevésbé "száraz lábbal" áteveztek a hitelválságon, ennek ellenére a befektetők óvatoskodnak, nem kellenek nekik a részvények. Hogy mindemögött mi áll, annak az Economist járt utána, lássuk, mire jutottak!
Ebben az évben a banki papírok árfolyama közel harmadával esett, így a legtöbb európai befektető most rossz ötletnek gondolja, hogy biztosítási részvényekbe tegye pénzét. Ráadásul a bankok mérlegei - melyet a megfontolt és professzionális befektetők természetesen folyamatosan figyelemmel kísérnek - talán nehezebben érthetően egy hagyományos vállalaténál, azonban a biztosítók beszámolójának elemzése még súlyosabb és összetettebb feladat.
Mindemellett az is sokat nyom a latba, hogy a 2002-es gazdasági visszaesésnél a biztosítók is megégették magukat. A legnagyobb európai társaságok akkor túlságosan nagy arányban tartottak részvényeket, így mikor a piacok negatívba fordultak, a biztosítók pozíciója is megroggyant, sokan közülük új részvények kibocsátására kényszerültek.
Azóta persze jóval óvatosabbak a biztosítók, ami abban is megmutatkozik, hogy ezen szektor részvényeinek ára esett arányaiban a legkevesebbet. Ez arra vezethető vissza, hogy manapság a részvények már csupán 10 százalékos arányt képviselnek a 10 legnagyobb európai biztosító befektetett eszközei között, a nagyobb részt a kevésbé kockázatos állami- és jó minősítésű vállalati kötvények teszik ki.
A befektetők mindezek ellenére tartanak a biztosító társaságok részvényeitől, ami a Citigroup elemzője szerint arra vezethető vissza, hogy nincs egységes rendszer, amely alapján történne a könyvelés és a beszámoló elkészítése.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Komoly bírságot kapott az egyik hazai bank
- Eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
- Dél-Magyarországon is egyre gyakrabban bukkan fel egy emberre is veszélyes galandféreg
- Babos Tímeáék döntősök Rouenban
- Andrej Babis: az illegális migráció rákbetegség, az uniós paktum nem gyógyítja
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának