Tovább növekszik a biztosítási szektor, a húzóerőt még mindig a befektetési egységhez kötött életbiztosítási termékek képviselik. Mindemellett a jutalék jellegű szerzési költségek emelkedésével is kalkulálni kell -derül ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) legfrissebb adataiból.
A PSZÁF legfrissebb adatai alapján az első negyedév során az élet üzletág 129 milliárd forintos díjbevételt ért el, szemben a nem-élet üzletág 128 milliárd forintjával (az előző év azonos időszakában ez a szám 110 és 122 milliárd forint volt). Az összesített díjbevétel 257 milliárd forintot tett ki, amely 10,42 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában mért adatokat.

Továbbra is fennmaradt a tavalyi évben kialakult sorrend, vagyis, hogy az élet üzletág vezet a nem-élet üzletág előtt. Míg előbbi 17,41 százalékkal bővült éves alapon, addig utóbbi esetében 4,13 százalékos a növekedés.
Az életbiztosítási üzletágban csupán 0,58 százalékkal mérséklődött a szerződésállomány, nem-élet üzletágban ezzel szemben 1,28 százalékos növekedést tapasztalhattunk. A szektor egészére 0,79 százalékos növekedés volt jellemző. Az összesített díjbevétel 20 százaléka származott az egyszeri díjas termékekből, amely 2007 első negyedévéhez képest kis mértékű csökkenést jelent.

Továbbra is a unit-linked termékek játsszák a húzótermék szerepét a díjbevételek tekintetében. Az idei év első negyedévében az életbiztosítási díjbevételek 66,15 százalékát adták ezen konstrukciók.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A jutalék jellegű szerzési költségek összességében 21 százalékkal növekedtek egy év alatt, így közel 30 milliárd forintra rúgnak.

Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








