A K&H Biztosító 2007 év végén mért adózás előtti eredménye 71%-kal nőtt, adózás utáni eredménye pedig 62,5%-kal 2,6 milliárd forintra emelkedett A Biztosító élet üzletágának piac feletti növekedése tovább folytatódott 2007-ben, így dinamikusan bővült mind a folyamatos, mind az egyszeri díjas szerződésállománya. Az élet üzletág 38,3%-kal növelte díjbevételét, ezzel piaci részesedése 4,2%-ra nőtt. Fő területén, az egyszeri díjas életbiztosítások piacán 6. helyet foglalja el. A szintén piac feletti dinamikával növekvő nem-élet üzletágban a lakásbiztosítások díjbevétele 12%-kal nőtt, a casco biztosítás pedig - a piac zsugorodása ellenére - megtartotta dinamikus növekedését. A nem-élet üzletág bevétele 5,3%-kal emelkedett, piaci részesedése elérte a 4,1%-ot.
Az életbiztosítási piac 2007-ben
A K&H Biztosító élet üzletágának piac feletti növekedése tovább folytatódott 2007-ben, így dinamikus növekedés volt tapasztalható mind a folyamatos, mind az egyszeri díjas szerződések esetében. Az élet üzletág 38,3%-kal növelte díjbevételét 2006 végéhez képest, ami majdnem kétszeres növekedési ütem a piaci átlaghoz (21%) viszonyítva. Ez a siker különösen annak fényében kiemelkedő, hogy 2006-ban a kamatadó bevezetése minden idők legsikeresebb negyedévét eredményezte.
Az elmúlt évek a unit-linked biztosítások egyértelmű térnyerését hozták. A unit-linked - befektetési egységhez kötött életbiztosítások - a vegyes életbiztosítások által nyújtott szolgáltatásokat -, kifizetés halálesetkor vagy tartam végén- ötvözik a befektetési alapok által kínált befektetési lehetőségekkel. A konstrukció lényege, hogy a szerződő által befizetett díjakat a befektetési alapokhoz hasonlító eszközalapokba fektetik, így a lejáratkori kifizetés mértékét elsősorban ezen alapok hozama határozza meg. Az elmúlt évek során a tőzsdei lejtmenetek együtt jártak az egyszeri díjas piac csökkenésével. 2007-ben több biztosító, tőkegarantált eszközalapokkal válaszolt erre a kihívásra. Ebben a szolgáltatáscsoportban a K&H a piac legrégebbi szereplője.
"A unit-linked termékek további térnyerése középtávon is prognosztizálható. A hagyományos termékek visszaesésének ellenére összességében évi 10% feletti növekedés várható. A közeljövőben az egészségügyi reform vélhetően új igényt generál, és emellett nagyobb szerepet kapnak majd a járadékbiztosítások. Napjaink hektikus tőkepiaci fejleményei miatt nagyobb teret nyerhetnek a tőzsdei emelkedést figyelembe vevő, de tőke illetve hozam garanciával rendelkező termékek. A rendkívül dinamikusan növekedő életpiac további jelentős növekedés előtt áll, hiszen a GDP arányú penetráció még mindig jelentősen elmarad Nyugat Európától" - mondta el Kuruc Péter a K&H Biztosító élet üzletágának igazgatója.
A nem-életbiztosítások piaca 2007-ben
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A nem-életbiztosítások területén - a recesszív makrogazdasági környezetben - tovább fokozódott a piacon a díjverseny. Ez a tendencia különösen a gépjármű-felelősségbiztosításokra és a vállalkozói vagyonbiztosításokra volt jellemző. Mindezek együttes hatásaként a nem-életbiztosítási piac díjbevétel növekedése az elmúlt évben 2,9%-ra lassult. A K&H Biztosító a kedvezőtlen piaci folyamatok ellenére az átlagos piacbővülésnél 80%-kal magasabb növekedést ért el, bevétele 5,3%-kal emelkedett 2007-ben. Két terület teljesített kimagaslóan: a lakásbiztosításoknál 12%-kal nőtt a díjbevétele, míg a casco biztosítás 17%-os növekedést produkált a piac csökkenése ellenére. A termékek vonatkozásában a K&H Biztosító igyekezett frissíteni kínálatát és újításaival a piaci átlagnál vonzóbbá tenni termékeiket. Ennek jegyében újította meg többek között lakásbiztosítási termékét.
A lakossági ügyfélkörben a nagy mértékben sztenderdizálható - és így akár személyes ügyfélkapcsolat nélkül is értékesíthető - termékek esetében (mint pl. KGFB) növekedett az online értékesítés aránya, egyrészt annak egyszerűsége, másrészt relatív költségtakarékossága, valamint a könnyű áttekinthetőség és összehasonlíthatóság miatt. Fontos megemlíteni a független biztosításközvetítők összehasonlító szerepének jelentőségét.
"A tapasztalatok szerint a bankbiztosítás jelentősége a nem-életbiztosításban is növekvő volt, olyan területeken is ahol csak közvetett kapcsolat valósult meg két terület termékei között. A K&H Biztosító az évfordulós kampányban a kötelező gépjármű felelősség-biztosítási szerződések 10%-át kötötte bankfiókokban. A KGFB területén kiemelendő, hogy a legutóbbi évfordulókor soha nem látott számú szerződő váltott biztosítót, a felmondott-újrakötött szerződések száma meghaladta a 650 ezret, ebből 300 ezer szerződést online kötöttek. A KGFB piac meglehetősen ár-orientált, egyelőre nem várható a szolgáltatások árral szembeni preferenciája" - mondta el Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-élet üzletágának igazgatója.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről