21 °C Budapest

Kiemelkedően sikeres évet zárt a K&H Biztosító 2007-ben

Pénzcentrum
2008. március 17. 13:13

A K&H Biztosító 2007 év végén mért adózás előtti eredménye 71%-kal nőtt, adózás utáni eredménye pedig 62,5%-kal 2,6 milliárd forintra emelkedett A Biztosító élet üzletágának piac feletti növekedése tovább folytatódott 2007-ben, így dinamikusan bővült mind a folyamatos, mind az egyszeri díjas szerződésállománya. Az élet üzletág 38,3%-kal növelte díjbevételét, ezzel piaci részesedése 4,2%-ra nőtt. Fő területén, az egyszeri díjas életbiztosítások piacán 6. helyet foglalja el. A szintén piac feletti dinamikával növekvő nem-élet üzletágban a lakásbiztosítások díjbevétele 12%-kal nőtt, a casco biztosítás pedig - a piac zsugorodása ellenére - megtartotta dinamikus növekedését. A nem-élet üzletág bevétele 5,3%-kal emelkedett, piaci részesedése elérte a 4,1%-ot.

Az életbiztosítási piac 2007-ben

A K&H Biztosító élet üzletágának piac feletti növekedése tovább folytatódott 2007-ben, így dinamikus növekedés volt tapasztalható mind a folyamatos, mind az egyszeri díjas szerződések esetében. Az élet üzletág 38,3%-kal növelte díjbevételét 2006 végéhez képest, ami majdnem kétszeres növekedési ütem a piaci átlaghoz (21%) viszonyítva. Ez a siker különösen annak fényében kiemelkedő, hogy 2006-ban a kamatadó bevezetése minden idők legsikeresebb negyedévét eredményezte.

Az elmúlt évek a unit-linked biztosítások egyértelmű térnyerését hozták. A unit-linked - befektetési egységhez kötött életbiztosítások - a vegyes életbiztosítások által nyújtott szolgáltatásokat -, kifizetés halálesetkor vagy tartam végén- ötvözik a befektetési alapok által kínált befektetési lehetőségekkel. A konstrukció lényege, hogy a szerződő által befizetett díjakat a befektetési alapokhoz hasonlító eszközalapokba fektetik, így a lejáratkori kifizetés mértékét elsősorban ezen alapok hozama határozza meg. Az elmúlt évek során a tőzsdei lejtmenetek együtt jártak az egyszeri díjas piac csökkenésével. 2007-ben több biztosító, tőkegarantált eszközalapokkal válaszolt erre a kihívásra. Ebben a szolgáltatáscsoportban a K&H a piac legrégebbi szereplője.

"A unit-linked termékek további térnyerése középtávon is prognosztizálható. A hagyományos termékek visszaesésének ellenére összességében évi 10% feletti növekedés várható. A közeljövőben az egészségügyi reform vélhetően új igényt generál, és emellett nagyobb szerepet kapnak majd a járadékbiztosítások. Napjaink hektikus tőkepiaci fejleményei miatt nagyobb teret nyerhetnek a tőzsdei emelkedést figyelembe vevő, de tőke illetve hozam garanciával rendelkező termékek. A rendkívül dinamikusan növekedő életpiac további jelentős növekedés előtt áll, hiszen a GDP arányú penetráció még mindig jelentősen elmarad Nyugat Európától" - mondta el Kuruc Péter a K&H Biztosító élet üzletágának igazgatója.

A nem-életbiztosítások piaca 2007-ben

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A nem-életbiztosítások területén - a recesszív makrogazdasági környezetben - tovább fokozódott a piacon a díjverseny. Ez a tendencia különösen a gépjármű-felelősségbiztosításokra és a vállalkozói vagyonbiztosításokra volt jellemző. Mindezek együttes hatásaként a nem-életbiztosítási piac díjbevétel növekedése az elmúlt évben 2,9%-ra lassult. A K&H Biztosító a kedvezőtlen piaci folyamatok ellenére az átlagos piacbővülésnél 80%-kal magasabb növekedést ért el, bevétele 5,3%-kal emelkedett 2007-ben. Két terület teljesített kimagaslóan: a lakásbiztosításoknál 12%-kal nőtt a díjbevétele, míg a casco biztosítás 17%-os növekedést produkált a piac csökkenése ellenére. A termékek vonatkozásában a K&H Biztosító igyekezett frissíteni kínálatát és újításaival a piaci átlagnál vonzóbbá tenni termékeiket. Ennek jegyében újította meg többek között lakásbiztosítási termékét.

A lakossági ügyfélkörben a nagy mértékben sztenderdizálható - és így akár személyes ügyfélkapcsolat nélkül is értékesíthető - termékek esetében (mint pl. KGFB) növekedett az online értékesítés aránya, egyrészt annak egyszerűsége, másrészt relatív költségtakarékossága, valamint a könnyű áttekinthetőség és összehasonlíthatóság miatt. Fontos megemlíteni a független biztosításközvetítők összehasonlító szerepének jelentőségét.

"A tapasztalatok szerint a bankbiztosítás jelentősége a nem-életbiztosításban is növekvő volt, olyan területeken is ahol csak közvetett kapcsolat valósult meg két terület termékei között. A K&H Biztosító az évfordulós kampányban a kötelező gépjármű felelősség-biztosítási szerződések 10%-át kötötte bankfiókokban. A KGFB területén kiemelendő, hogy a legutóbbi évfordulókor soha nem látott számú szerződő váltott biztosítót, a felmondott-újrakötött szerződések száma meghaladta a 650 ezret, ebből 300 ezer szerződést online kötöttek. A KGFB piac meglehetősen ár-orientált, egyelőre nem várható a szolgáltatások árral szembeni preferenciája" - mondta el Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-élet üzletágának igazgatója.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. március 29. 09:26
A lista győztese ugyanaz maradt, mint hosszú évek óta, de a dobogón így is változás történt. Politik...
Holdblog  |  2024. március 29. 06:22
HOLD After Hours. Nyúl helyett pingvinapukák! az ünnepek lagymatagsága helyett, legyen velünk ideges...
Kasza Elliott-tal  |  2024. március 28. 19:32
Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen...
Bankmonitor  |  2024. március 28. 11:47
A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – szám...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem