Míg a tavalyi évben a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással rendelkezők csupán 10,7 százaléka váltott biztosítótársaságot, addig idén már több mint egyötödük tervez hasonló lépést - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Biztosításpiaci Adatszolgáltatásából. A megkérdezettek válaszaiból nyilvánvaló, hogy biztosítóválasztásnál elsődleges szempont a kedvezőbb díjtételek elérése.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítással rendelkezők évente egy alkalommal, novemberben dönthetnek arról, hogy meglévő biztosításukat hosszabbítják-e meg, vagy biztosítót váltanak. A GfK Hungária Piackutató Intézet Pénzügypiaci Adatszolgáltatásainak vizsgálatának eredményei szerint 2006 novemberében az ilyen biztosítással rendelkezőknek mindösszesen 10,7 százaléka döntött a biztosítóváltás mellett.
A kutatásból az is egyértelműen kitűnik, hogy a biztosítottakat biztosítóválasztásnál kizárólag az ár érdekli. A megkérdezettek 77,8 százaléka a fizetendő biztosítási díj összege miatt váltott egy évvel ezelőtt biztosítót. A válaszadók 9,5 százaléka a biztosítótársaság rossz hívnevét, 7,1 százalék korábbi rossz tapasztalatait említette a biztosítóváltás fő indokaként.
Az idei évi "szezonra" vonatkozó egyik legérdekesebb információ, hogy míg egy évvel ezelőtt a válaszadók csupán 10,7 százaléka váltott saját bevallása szerint ténylegesen biztosítót, idén azok aránya, akik megfelelő ajánlat esetén hajlandók kötelező gépjármű felelősségbiztosításukat a jelenlegitől eltérő biztosítónál megkötni eléri a 21,3 százalékot.
A lehetőségekről való tájékozódáshoz a legtöbben nem tervezik szakértők segítségét bevonni. A vizsgálat során megkérdezettek közel fele az interneten keresztül kíván tájékozódni; harmada említette a napilapokban közzétett tarifatáblázatot, 30 százalék pedig a hirdetéseket jelölte meg tájékozódási forrásként.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








