Közzétett féléves pénzügyi eredményei alapján tovább erősítette piaci pozícióját Franciaország második legnagyobb biztosítója, a Groupama Csoport anyacége, valamint számos európai leányvállalata.
A Csoport kombinált bevétele 2006 első félévében 2,1%-os növekedéssel 9 milliárd euró volt, konszolidált bevétele pedig 6,5 milliárd eurót tett ki, amely 2,7%-os növekedést hozott az előző év azonos időszakához képest.
A tervek szerint alakult a hazai Groupama Biztosító Zrt. idei első félévének eredménye is: jelentős növekedés tapasztalható a kisvállalkozói és a lakossági szegmensben egyaránt, a casco ágazat például 30%-os emelkedést ért el. A biztosító idei célkitűzései között szerepel a díjbevétel növelése a stratégiai ágazatokban és a tavalyi veszteség további csökkentése.
Közzétette féléves eredményeit Franciaország második legnagyobb biztosítója, a Groupama Csoport, amely teljesítményével tovább erősítette piaci jelenlétét. A Csoport konszolidált bevétele elérte a 6,5 milliárd eurót, amely 2,7%-os növekedést jelentett 2005 azonos időszakához képest.
Franciaországban az élet- és egészségbiztosítási ágazat díjbevételének növekedése elsősorban az egészségbiztosításoknak volt köszönhető, miközben a megtakarítási biztosítások teljesítménye kevésbé volt dinamikus. A díjbevétel (4,6%-os növekedés mellett) 2,9 milliárd eurót ért el. A vagyon- és felelősségbiztosítások területén a piacrészesedés stabilizációja jellemezte az év első hat hónapját, a díjbevétel pedig (2,1%-os növekedés mellett) 2,4 milliárd euró volt.
A 10 leányvállalattal rendelkező nemzetközi biztosítótársaság spanyol leányvállalata 12,3%-os, az Egyesült Királyság 25,6%-os díjbevétel növekedést ért el. Az idei év fontos akvizíciója volt a törökországi jelenlét, a februárban megvásárolt török vállalatok bevételei azonban csak 2006 második felében kerülnek az összesített eredménybe. A Csoport nemzetközi tevékenységének féléves eredménye 5%-os növekedést hozott, amellyel 1,1 milliárd euró díjbevételt értek el. A kombinált bevétel 2006 első félévében 9 milliárd euró volt, amely 2,1%-os növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest, míg a Csoport nettó nyeresége 329 millió eurót tett ki, ez 51,6%-os növekedést jelent 2005 első félévéhez képest.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Pénzügyi stratégiájának megfelelően alakult a biztosítócsoport hazai leányvállalatának, a Groupama Biztosító Zrt.-nek idei első féléve. A társaság teljesítménye a casco, a kisvállalkozói, és a lakossági szegmensben stratégiájának megfelelően fejlődött. A biztosító díjbevétele - az előző év azonos időszakához képest - a casco ágazatban 30,6%-kal, kisvállalkozói vagyonbiztosításoknál 19,4%-kal, lakásbiztosításoknál 13,6%-kal, életbiztosítások esetében pedig 7,2%-kal növekedett.
Tovább folytatódott a Groupama adminisztrációs tevékenységének racionalizálása is, amelynek következtében a hálózat-fenntartási és adminisztrációs költségek 5,3%-kal csökkentek 2005 azonos időszakához képest. "Társaságunk teljesítménye - célkitűzésünknek megfelelően - javuló tendenciát mutat, a tavalyi több mint 500 millió forintos veszteség idén várhatóan 250 millió forint alatt marad, 2007-re pedig már pozitív eredmény prognosztizálható" - mondta Francois Maresquier, a Groupama Biztosító Zrt. vezérigazgatója, majd hozzátette: "Ígéretesek a szakmai visszajelzések is: az alkuszpartnerek körében végzett szolgáltatás minőségi felmérés alapján a Groupamát több kategóriában is az első öt biztosító közé választották szeptemberben, a Siófokon megrendezett alkuszkonferencián. Számunkra ez is annak bizonyítéka, hogy jó irányban haladunk és fejlődünk".
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








