Az elektromos autók terjedésével egyre többeket foglalkoztat, hogy vajon az elektromos hajtás miatt erősebb elektroszmog éri-e a vezetőt és az utasokat.
Veszélyes gyerekülések buktak meg a nagy teszten: ha ilyet vettél, nehogy használd, komoly baj lehet!
Az ADAC 2025-ös őszi gyermekülés-tesztjén két modell súlyos biztonsági hiányosságok miatt megbukott: a Chipolino Olympus i-Size és a Reecle 360 (ZA10 i-Size) „elégtelen” minősítést kapott. A teszt során a frontális ütközésnél az ülések héjai leváltak az alsó szerkezetekről, jelentős sérülésveszélyt okozva a gyermekek számára.
Az ADAC 2025-ös őszi gyermekülés-tesztjén két modell súlyos biztonsági hiányosságok miatt megbukott: a Chipolino Olympus i-Size és a Reecle 360 (ZA10 i-Size) „elégtelen” minősítést kapott. A vizsgálat során a menetiránnyal szemben bekötött babafigurák ütközésénél az ülések héjai leváltak az alsó szerkezetekről, ami jelentős sérülésveszélyt okozott.
A teszt szerint a Chipolino Olympus i-Size és a Reecle 360 nem felelt meg az ADAC biztonsági követelményeinek. A frontális ütközéses próbák során a gyermekeket szimuláló babák súlyosan veszélyeztetettek voltak, mivel az ülések nem tartották meg a terhelést.
A Német Autóklub ezért minden szülőt óva int a két modell használatától, annak ellenére, hogy mindkettő engedélyezett 40–150 cm testmagasságú gyermekek számára, és elsősorban online kínálják őket.
A frontális ütközéses teszteket a jelenlegi Euro NCAP vizsgálatokhoz hasonló erősséggel végezték, így a teszt során nagyobb terhelés érte az üléseket, mint a jogszabályban előírt UN R129 szabvány szerinti engedélyezési vizsgálatoknál.
A Chipolino Olympus i-Size ülést a teszt során három különböző beépítési módban vizsgálták. Menetiránnyal szemben, valamint két menetirányú pozícióban az ülés héja a frontális ütközésnél levált, kivéve, amikor menetirányban volt beépítve, ott a szerkezet ellenállt a terhelésnek. A gyártó közlése szerint a modell már nem kapható, de egyes kereskedőknél még előfordulhatnak maradék készletek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Reecle 360 (ZA10 i-Size) esetében a frontális ütközés során a forgótárcsa vált le az alsó szerkezetről, a baba és az ülés együtt repült a jármű belsejében. A menetiránnyal szemben történő beépítésnél magas sérülésveszély áll fenn. A gyártó még nem reagált az ADAC figyelmeztetésére.
Mindkét ülés három beépítési módban használható a születéstől a gyermekülés-kötelezettség végéig. Menetirányban történő beépítésnél az ülések mindkét modell esetén ellenálltak a teszt terhelésének, menetiránnyal szemben azonban a szerkezetek nem voltak biztonságosak.
Az ADAC arra figyelmezteti a szülőket, hogy a tesztben megbukott üléseket ne használják tovább, és keressék fel a kereskedőt jóváhagyás vagy csere ügyében. Bár a termékek megfelelnek a jogszabályi előírásoknak és forgalmazhatók Európában, a teszt alapján a visszavétel vagy csere nem kötelező. Az ADAC teljes teszteredményeit 2025. október 21-én hozzák nyilvánosságra.
Hónapokat csúszik a szegedi BYD-gyár indulása: behúzták a féket a kínaiak, ezt a magyar GDP bánhatja
Csak 2026 második negyedévében kezdhet el termelni a szegedi BYD-gyár - ezt az autógyártó alelnöke jelentette be.
-
Mától újra rendelhető a Lidl és a Tisza cipő egyedi sneakere - Sietni kell, csak 1 hétig elérhető
Az előrendelés most is kizárólag a Lidl Plus alkalmazás Click&Pick funkcióján keresztül lesz elérhető.








