A kisebb tüzet a járművezető a tűzoltók kiérkezése előtt egy porral oltóval eloltotta.
Elképesztő összegeket keres egy átlagos Forma-1-es dolgozó. A magas fizetések érthetőek, a munkaterhelés ugyanis nagyon nagy, ez pedig magas fluktuációhoz vezet. A gyakori távozások miatt így a sportágban való elhelyezkedés nem lehetetlen - de nem is annyira egyszerű.
Közel duplájára nőtt a Forma-1-es dolgozók bére 2007 és 2017 között, a pilótákéval nem számolva - írja a Blikk a brit csapatok pénzügyi beszámolóira hivatkozva. Ez azt jelenti, hogy tavalyelőtt átlagosan 19,78 milliárd forintot fizettek ki a csapatok bérköltségekre (de a világbajnok Mercedes például 32 milliárd forintot),
2017-ben átlagosan 620 ember dolgozott egy istállónál, 10 évvel ezelőtt csak 512. Azaz a jobb eredményeket a személyi állomány növelésével kívánják elérni a csapatok. A legkevesebbet egyébként a Renault istálló költötte a bérekre: ők "csak" 2,1 milliárd forintit).
Ezek ugyanakkor átlagos adatok: ez magában foglal minden egyes munkakört, leszámítva a pilótákat - ők jellemzően több százmillió forintot keresnek évente. A lap azonban korábban is megírta, hogy mennyit keresnek pozíciónként a dolgozók. Eszerint a kerékcserét végző "pisztolyosok", akik kilazítják az anyákat, 846 ezer forintot kerestek futamonként 2016-ban. Azaz mindössze kb. heti 6-8 másodperces munkával majdnem egymillió forintot kerestek. A kerekcserét végző munkatársak bére 282 ezer forint volt futamonként.
A nyalókás ember, aki az autót elindítja a boxutcából, 226 ezer forintért emelgeti a kis lapátját, az autóemelők 423 ezer forintot keresnek futamonként, de a tűzoltőkészülék-kezelőknek 113 ezer forint a jussuk minden egyes versenyért. Legjobban persze a mérnökök keresnek egy csapatnál - az ő fizetésük több millió forint. A fentiek mellett persze járnak a prémiumok is, ha a csapat jól teljesít.
(Rém)álommeló
Azt fontos hozzátenni, hogy mindez szépnek tűnik, de mindezért nagy teljesítményt kell letenniük az asztalra: egy átlagos kerékcsere a Forma-1-ben ma már 2 másodperc alatt történik meg. A szerelőknek ráadásul nem csak profiknak kell lenniük, hanem stressztűrő képességüknek is magasnak kell lennie, hiszen egy kétórás versenyt nem lehet adrenalin nélkül végigülni. Arról nem is beszélve, hogy nem csak a versenynapokon, de hétközben is rengeteg dolga akad a szerelőknek, hiszen ők rakják össze és készítik fel az autót a versenyekre.
Továbbá a szerelőknek el kell viselniük a családjuktól való távolságot: a kéthetente lezajló versenyhétvégék közti időszak a felkészüléssel és utazással telik, mindössze 2-3 hónap szabadideje van a szerelőknek, amit egy helyben töltenek - de akkor pedig a felkészülésben és az új autó előkészítésén dolgoznak.
Lecserélnéd a régi kocsit? Használd a Pénzcentru autóhitel-kalkulátorát!
Greg Baker, aki több csapatban is megfordult szerelőként, 2015-ben a Lotus főmérnökeként nyilatkozta, hogy a munka gyakorlatilag folyamatos: a versenyhétvégék között akkor a hajtás, hogy nem sok idő van alvásra - írta anno az M4sport. Ráadásul régen ez még rosszabb volt, az FIA ugyanis olyna új szabályozást léptetett életbe, amely nem teszi lehetővé a szerelők és munkatársak túlterhelését.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem véletlen a mérnök szerint, hogy a futam alatti vágóképeken alvó szerelőket láthatunk: hiszen a verseny előtt alig volt megállás, ráadásul a futam leintése sem jelenti a munka végét:
Sokan álmodnak róla, hogy bekerüljenek - sokaknak rémálom lesz a munka
A fent említett okok miatt nagyon sokan hagyják el a pályát - sőt, az a legritkább, ha valaki egész pályafutását itt tölti. A stáb nagy részére jellemző a hangulatingadozás, korai kiégés és válás, emiatt a fluktuáció is nagy ezekben a pozíciókban. Mivel azonban egy csapat átlagosan 600 dolgozót alkalmaz, a sport pedig világszerte népszerű, többszörös a túljelentkezés.
A bekerülés feltétele nem csak az, hogy valaki műszaki végzettséggel rendelkezzen, de az istállók leginkább a legjobb egyetemek legjobb műszaki, informatikai végzettségű dolgozóira vadásznak, ha pedig valaki szerelőnek jelentkezne, ott előfeltétel a kiemelkedő szakmai múlt - jellemzően más technikai sportok területen szerzett több éves tapasztalattal.
Az istállók egyébként weboldalaikon folyamatosan hirdetnek álláslehetőségeket, így a nagymúltú (de szerény jelenű) Williams istállónál 13 pozíció is nyitva van. A jobinf1.com nevű oldal pedig hasznos tippeket is ad azoknak, akik a Forma-1-ben kívánnak elhelyezkedni:
- Tudd, pontosan mi is akarsz lenni, és képezd magad célirányosan
- Mélyülj el a motorsportokban, szerezz elméleti ismereteket
- Használd a hátsóajtót - dolgozz előbb a csapatok beszállítóinak
- Szerezz tapasztalatot alacsonyabb szériákban
- Soha ne add fel - ez elég beszédes.
Új lehetőségként merültek fel az ösztöndíjprogramok is, amelyekkel kezdetben csak mint gyakornok dolgoznak a fiatalok az istállónál. Ha azonban a munkájukra igényt tartanak, könnyen kerülhetnek be teljesállásba is. Hasonló megoldás lehet az önkénteskedés, akár alacsonyabb presztízsű versenysportokban is.
Őrületes lendületben a kínai BYD: lenyomták a Fordot és a Hondát, retteghetnek az európai gyártók is
Kína vezető elektromosjármű-gyártója, a BYD piaci részesedést nyert, miközben a világ legnagyobb autópiaca 2024 leggyorsabban növekvő hónapját produkálta.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.