A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Az elmúlt hetek tapasztalatai azt mutatják, rengeteg magyar család indult el autóval nyaralni valamelyik uniós országba, és várhatóan ez a trend folytatódik majd augusztus folyamán is. Érdemes azonban résen lenni, hiszen ahány ország, annyi féle szabályozás. Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat Európa közútjairól.
Igencsak hasznos bejegyzés jelent meg napokban az unió közútjain érvényes szabályokról az Európai Bizottság információs és kulturális központjának blogján. Mivel a legtöbb magyar jellemzően autóval járja be a tagállamokat, így az autópályákon érvényes sebességi limitre, a fizetős útdíj-rendszerre, illetve a megengedett alkoholfogyastásra vonatkozó előírások mindig kapóra jönnek.
Mint azt a bejegyzésben írják, "ahány ország, annyi szabályozás - például itthon nem vezethet, aki iszik, de ezzel kisebbségben vagyunk a kontinensen. A legtöbb helyen egy pohár sör többnyire még belefér, de fontos ismerni a pontos limitet. Továbbá nem árt hangsúlyozni, hogy
Ha már a kontrollvesztésnél tartunk, érdemes kitérni az autópályákon megengedett maximális sebességekre is, hiszen nem mindenhol 130 km/óra a felső határ, mint idehaza. Belgiumban vagy például az Ibériai-félszigeten maximum 120 km/órával lehet repeszteni, míg a németeknél vannak olyan útszakaszok is, amelyeknél teljesen szabadjára lehet engedni a lóerőket.
Ahogy az alkoholfogyasztásra, illetve sebességhatárokra vonatkozó szabályok, úgy az útdíjfizetés rendszere sem egységes a tagországokban. Nálunk (virtuális) matricás rendszerben kell fizetni az autópálya-használatért, és ugyanez a helyzet Horvátországot kivételével valamennyi uniós szomszédunknál, valamint Bulgáriában és Csehországban is. Az országok többségében azonban - ahol nem ingyenes a pályahasználat (ami leginkább északon jellemző) - szakaszonként fizetős kapus rendszer a bevett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- teszik hozzá a blog szerkesztői, a szerteágazó szabályokat pedig egy átfogó infografikán is összegzik.

Arra is felhívják továbbá az utazók figyelmét, hogy már nem lehet megúszni a szabálysértéseket csak azért, mert másik országból érkeztünk. Néhány éve ugyanis a tagállamoknak kötelező kiadniuk a KRESZ-re egy másik tagországban fittyet hányó állampolgáraik adatait. Ráadásul a biztonsági előírások és kötelezően előírt szabályok áthágása a legtöbb tagországban jóval magasabb tétel, mint idehaza.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








