3 °C Budapest
Fáradt iskolás lány játszik épület geometriai alakzatokkal

Rém veszélyes játékos lehúzás fenyegeti a gyerekeket: a szülők meg csak perkálhatnak

2025. július 4. 12:16

A kínai állami média figyelmeztetése ellenére a Pop Mart International továbbra is az egyik legnagyobb fogyasztói márka maradhat Kínában, miközben a vállalat egyre inkább a nemzetközi piacok felé fordul - tudósított a CNBC.

A kínai állami média, a People's Daily június 20-i szerkesztőségi cikkében szigorúbb szabályozást sürgetett a gyermekeknek szánt zsákbamacska játékok és gyűjtőkártyák értékesítésére vonatkozóan. A lap kritizálta azokat a vállalatokat, amelyek fiatal gyermekeket csábítanak nagy költekezésre a "rejtélyes dobozokkal" – amely üzleti modell a Pop Mart sikerének központi eleme.

A figyelmeztetés hatására a Pop Mart részvényárfolyama 12,1%-ot zuhant a június 20-ával záruló héten, ami 2023 vége óta a legnagyobb esést jelentette, megtörve azt a hatalmas menetet, amely során a részvények értéke az elmúlt 12 hónapban több mint 600%-kal emelkedett. Azóta azonban a részvények visszanyerték értékük egy részét, és a június közepén elért történelmi csúcs közelében mozognak.

Az elemzők szerint a szabályozási ellenszél miatti félelmek túlzóak, mivel a Pop Mart fő fogyasztói demográfiáját nem a gyermekek, hanem a Z-generáció és a millenniumi generáció tagjai alkotják. Alfredo Montufar-Helu, a Conference Board agytrösztjének vezető tanácsadója szerint a Pop Mart nagyrészt védett lesz a fokozódó szabályozási vizsgálatoktól, mivel megfelelő vásárlóerővel rendelkező fiatal felnőtteket céloz meg.

A vállalat pozícióját tovább erősíti, hogy bevételei egyre inkább a külföldi értékesítésből származnak, különösen Délkelet-Ázsiából. Jeff Zhang, a Morningstar részvényelemzője szerint a kínai bevételek aránya a következő 10 évben körülbelül 30%-ra csökkenhet. A Pop Mart 2024-es külföldi értékesítése már meghaladta a vállalat 2021-es teljes értékesítését.

A vállalat 2024-ben bevételeinek mintegy 61%-át Kínából szerezte, a többit főként Délkelet-Ázsiából és Kelet-Ázsiából, valamint Hongkongból, Makaóból és Tajvanból. Észak-Amerikai értékesítése tavaly több mint 550%-kal nőtt az előző évhez képest, és a vállalatnak 90 fizikai üzlete és árusítóautomatája van az Egyesült Államokban.

A HSBC Bank várakozásai szerint a Pop Mart külföldi bevétele 2025-ben több mint kétszeresére, 14 milliárd jüanra (1,95 milliárd dollárra) nőhet 2024-hez képest, köszönhetően az áprilisban megjelent "Labubu 3.0" erős értékesítési lendületének. Ez az összeg a vállalat idei teljes tervezett bevételének több mint felét tenné ki, szemben a 2024-es 39%-kal.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A vállalat tavaly meteorikus növekedést ért el: bevétele több mint kétszeresére, 13,04 milliárd jüanra nőtt, míg nyeresége közel megháromszorozódott. A csúnya-aranyos játékok gyorsan növekvő népszerűsége ellentétben áll az ország egyébként lanyha fogyasztásával, mivel sokan egyre takarékosabbá válnak a gazdasági lassulás közepette.

A Pop Mart azonban továbbra is kihívásokkal néz szembe. Zhang szerint nincs garancia arra, hogy a jelenleg népszerű termékek a következő öt-tíz évben is relevánsak maradnak. További kockázatot jelent a változó kereslethez való alkalmazkodás bizonytalansága és a spekulánsok tevékenysége, ami kiszoríthatja a valódi fogyasztókat a piacról.

A vállalat múlt hónapban bocsánatkérést tett közzé, miután a megrendelések megugrása késedelmes szállításokat okozott. A hamisított játékok szintén ronthatják a Pop Mart hírnevét belföldön és külföldön egyaránt, annak ellenére, hogy a kormány fokozta az ellenőrzést az exportellenőrzési pontokon.

A márka frissen tartása érdekében a Pop Mart a Disney példáját követve megkettőzte erőfeszítéseit szellemi tulajdonjogi portfóliójának bővítésére, pop-up üzleteket, filmstúdiót és vidámparkot indított. Wang Ning, a Pop Mart alapítója egyszer utalt arra, hogy a vállalatot "Kína Disney-jévé" szeretné alakítani, bár ezek a kezdeményezések jelentős befektetést igényelnek.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
A kommentkezelési szabályzatot itt találod.
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 12. péntek
Gabriella
50. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?