Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
A vendéglátók még csak most tanácskoznak arról, mi legyen a megfelelő módszer az összetevőkkel, allergénekkel kapcsolatos tájékoztatásra. Jó hír viszont, hogy bárki javaslatot tehet majd, akinek erre vonatkozó ötlete van. Az allergénekről december óta kell tájékoztatást adniuk a boltoknak és a vendéglátóhelyeknek.
Új címkékkel és tájékoztató táblákkal találkozhatnak a magyar vásárlók december óta a boltokban. Az élelmiszerek összetevőivel, az allergén anyagokról azonban nem csak a közértekben kell tájékoztatni a vevőt, hanem az éttermekben is.
A mindenkori jelölési előírások teljesülését a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) folyamatosan ellenőrzi az előállítóknál, a kereskedelemben, az üzletek polcain és a vendéglátóhelyeken egyaránt.
Így például a 2014. december 12-ig jogszerűen forgalomba hozott termékek (a raktárban tárolt, becsomagolt termékek) a szavatossági idejük végéig forgalomban lehetnek.
Az eddigi tapasztalatok szerint a nagyobb kereskedelmi egységek legtöbbször kódokkal tüntetik fel az egyes allergéneket, míg kisebb egységekben a szóbeli tájékoztatás lehetőségét részesítik előnyben.
Változnak az étlapok?
Az éttermekben is kötelező a tájékoztatás, de a NÉBIH tájékoztatása szerint
A hónap elején ülésezett a vendéglátás és étkeztetés jó higiéniai gyakorlata útmutatót készítő bizottság, amelynek szinte valamennyi vendéglátó szakmai szervezet a tagja, és ezt a kérdést vitatták meg. A tervezett segédanyag szövege majd kikerül a NÉBIH honlapjára és 2 hétig bárki hozzászólhat, javaslatot tehet, és ha nem ütközik jogszabályba, akkor azt a munkacsoport elfogadja. Ebben az útmutatóban szerepelnek majd a gyakorlati információk a vendéglátóknak.
Egyébként ilyen gyakorlati lehetőség például, ha a vendéglátó az étlapon tünteti fel, milyen allergén anyagokat, összetevőket tartalmaz az adott étel. Vagy az is egy megoldás, ha valaki csak egy rövid mondatot ír ki arról, hogy kitől kérdezhet a vendég, vagy hol találja meg a pontosabb információkat. Illetve szóbeli tájékoztatás is lehetséges, de csak abban az esetben,
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez utóbbi amúgy nem kellene, hogy újkeletű dolog legyen. Magyarországon eddig is volt szóbeli tájékoztatási kötelezettsége a vendéglátóknak egy 2011-es rendelet alapján.
Mi van, ha nem tűnik hihetőnek, amit a pincér mond?
Sokszor előfordul, hogy nem tűnik megbízhatónak a tájékoztatás.
- hívja fel a figyelmet a NÉBIH. A vendéglátóknak érdeke a pontos informálás, ezért igyekeznek írásos dokumentumokat készíteni és azt bemutatni a vendégnek.
Arról egyelőre még nincsenek visszajelzések, mennyire elégedettek a vásárlók és az étterembe járók az új "címke-rendszerrel", kirívó jelzések eddig nem érkeztek a Hivatalhoz. De tény az is, hogy fogyasztók még nem ismerik a jogaikat ezügyben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








