Október végén nyílik meg az első magyar kézműves nagykereskedés: a budapesti üzletben leginkább kis cégek, családi vállalkozások hazai termelésű, minőségi élelmiszereit árulják majd. Ismét lesz Kézműves Magyar Ízek Vására is.
Új üzletláncot indítanak Magyarországon a Kézműves Magyar Ízek Vására nevű rendezvény szervezői. Az első bolt október végén nyílik Budapest III. kerületében - tudta meg a Pénzcentrum.hu. A budapesti üzletben elsősorban kis cégek, családi vállalkozások hazai termelésű, minőségi élelmiszereit árulják majd.
Pap Krisztián a Kézműves Magyar Ízek Kft. ügyvezetője korábban arról számolt be, hogy a tervek szerint magyar élelmiszereket árusító boltokat nyitnak
majd Budapesten kívül az összes megyeszékhelyen - a következő üzlet várhatóan Debrecenben indul majd. A tervek között szerepel, hogy elindítják
az internetes kereskedést is, ahol az ország összes részéből és a
határon túli termelőktől érkező termékeket is árusítják.
Akik tudatosan keresik a hazait
Felmérések szerint az elmúlt években mérhetővé vált egy olyan - 10 százaléknál még nem nagyobb - szegmens a magyar társadalomban, amely keresi a hazai termékeket, és bizonyos határokig elfogadja ezek magasabb árát, ha érzékel olyan hozzáadott értéket, amely fontos számára.
A
hozzáadott értékek köre általában a kiemelkedő minőség, az
élelmiszerbiztonság, illetve a hazai gazdaság támogatását, illetve ezek
kombinációit fedi le. A magyar termékekhez lojális fogyasztás nem
elsősorban a jövedelem függvénye, hanem jelentős befolyással bír a nem,
az életkor, illetve a végzettség is.
Jó példa, rossz példa
Az elmúlt években több példát is láthattunk áruházláncok részéről arra, hogy tradicionális magyar termékekkel próbáltak piacra lépni. A kevésbé sikeresek közé tartozik például az idén január végén megszűnt Koppány bolthálózat: a tulajdonos azért döntött a bezárás mellett, mert esélytelennek ítéli a multiláncokkal szemben a hazai termelők élet-halál harcát.
Ugyanakkor a legnagyobb láncok is felismerték, hogy komoly erővel bír, ha tradicionális magyar vagy székely termékeket is felvesznek kínálatukba - még ha csak időszakosan is. Láthattunk ilyet az elmúlt időszakban például az Auchan, a Cora, vagy a Tesco kínálatában is. Ugyanakkor például a Magyar Ízek Háza nevű bolt már másfél éve sikeresen üzemel Budapesten, és más szervezetek - például a Hargita Megyei Agrárkamara- is hasonló profilú üzletekkel szándékoznak piacra lépni.
Ismét Kézműves Magyar Ízek Vására
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
November 18-20. között ismét megrendezik a Kézműves Magyar Ízek Vásárát a budapesti Millenárison. A vásár eddig sosem látott kezdeményezés csúcspontja is lesz: hazánkban először, a szervezők a vásárlókkal együtt kóstolóturné keretében keresik Magyarország kedvenc ízeit.
A novemberi vásáron a már megismert
magyar ízek mellett olyan újdonságokat fedezhetünk fel, mint a
vízibivaly szalámi, a faszenes, tufapincében érlelt sajt, vagy a homoki
fehérszarvasgombás sárgadinnye lekvár. A több mint 100 termelőnek az
első vásárhoz hasonlóan, most sem kell helypénzt fizetnie. A magyar- és
az erdélyi termelők mellett idén újdonságként Felvidékről, Szlovéniából
és a Vajdaságból is várnak kiállítókat.
A szervezők tájékoztatása szerint a februári Vásáron közel 100 millió forint értékben vásárolt magyar ízeket a 15 ezer látogató, a novemberi rendezvényen is hasonló forgalomra számítanak.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen