Az élelmiszerbolti vásárlás során elkerülendő leggyakoribb illetlenségek közé tartozik a bevásárlókocsik parkolóban hagyása,
Európában a magyarok szándékoznak legkevésbé növelni kiadásaikat a következő időszakban, míg a magyarok 55 százaléka szeretné növelni a megtakarításait. A magyarok nagy része ugyanakkor tudja, hogy a kiadásai növelése elkerülhetetlen lesz, mert felkészültünk arra, hogy drágulni fog az élet. A magyarok a helyi termékek vásárlását hazafias cselekedetnek tartják, Nyugaton inkább a környezetvédelmi szempontok dominálnak a hazai termékek választásakor.
A fenntartható fejlődés témáját vizsgálta 17 országban és 13 800 válaszó megkérdezésével a Magyar Cetelem Bank kutatásában. Magyarországon 800-an vettek részt a kutatásban - mondta el Szabó Péter, a Cetelem elnök-vezérigazgatója a bank sajtótájékoztatóján. A bank elkötelezett abban, hogy a "zöld pénzügyek" követelményeinek megfeleljen.
Olcsó hitelt szeretnél? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Az európai gazdaság lassulása érezhető, 2021-re 1,8 százalékos növekedést várnak. Ezzel ellentmond az országok, és azon belül az egyes emberek is jobbnak ítélik meg a saját helyzetüket. Ma Magyarországon egyetértés van abban, hogy a polgár a saját helyzetét és az ország helyzetét ítéli meg: a magyarok a saját helyzetüket a 10-es skálán 4,7-re értékelik, az ország helyzetét 4,3 pontra. Azaz csökkent a kettő közötti távolság.
A gazdasági növekedés mérséklődése hat a fogyasztási szokásokra - egyre tudatosabbak vagyunk. A gazdaság lassulásával nő a megtakarítási kedv és csökken a fogyasztási kedv. Az európaiak 44 százaléka úgy érzi, hogy vásárlóerő tekintetében nem változott a helyzete, 33 százalék viszont azt mondja, hogy csökkent. 4 százalékkal vannak többen azok, akik szeretnék növelni a megtakarításaikat - Magyarországon ez a növekedés 12 százalékos: ma 55 százalék mondta azt, hogy megtakarításait növelné.
A kiadási hajlandóság tekintetében csökkenés van - ez 6 százalékos csökkenés. Magyarország a legalacsonyabb értéken áll - 21 százalék mondja azt, hogy csökkentené a kiadásait. Ugyanakkor felkészültünk arra, hogy az egyre dráguló élet miatt mindenképpen nőni fognak a kiadásaink.
Mi számít helyi terméknek?
A kutatás kitér arra is, hogy mit tartunk helyinek? Keleten alapvetően azt tartjuk helyinek, ami az országban készült, nyugaton ez alapvetően a régiót jelenti. Európai dimenzióban azonban szinte senki nem gondolkodik. Nyugaton alapvetően a környezetvédelmi szempontok dominálnak, amikor a hazai terméket választjuk, a keleti országban legtöbben "hazafias cselekednek" nevezték, ha helyi termékeket fogyasztanak. Az európai válaszadók 5 százaléka mondta az európai termékre, hogy helyi.
Az európaiak 77 százaléka azért vásárol helyi terméket, mert tisztában van vele, hogy ez a helyi gazdaságra pozitív hatással bír, de sokan nevezték meg azt is, hogy a foglalkoztatásra jó hatással van. Így a helyi termékek vásárlása már egy racionális döntés. A hazafiasságot az európaiak 12 százaléka nevezte meg, 82 százalékuk a helyi termék minőségét emelte ki, mint bizalmi faktor - ezt leginkább a németek, osztrákok és franciák hangsúlyozták, legkevésbé a bolgárok. Leginkább az élelmiszer az, amiből elérhető a helyi termék, a második helyen a lakberendezési termék van, de 55 százalékuk a kozmetikumokat találja meg a helyi termelőktől.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Olcsó hitelt szeretnél? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
A magyarok leginkább élelmiszerből vásárolának hazait, de sokan nevezték meg a technológiai cikkeket is. Magyarországon a válaszadók 20 százaléka szeretne hazai autót vásárolni, de a divatcikkek is jól szerepelnek. Tehát összességében a magyarok az élelmiszerárt hajlandóak felárat fizetni leginkább.
Egyre több alternatív megoldás is létezik: például már Magyarországon is lehetséges, hogy valaki tyúkot béreljen, és annak a tojását a belvárosban vegye át. Ugyanilyen lehetőség már a kecskékre is azok tejére is lehetséges. A magyar fogyasztók nagy része abban hisz, hogy a hazai termékek jobb minőségűek, növleik a foglalkoztatást és lehetővé teszik a gazdaság támogatását.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a személyi kölcsönök piacán nincs lufi - a növekedés ennek ellenére továbbra is kitart. A bank szerint az érdeklődés egyelőre nem hagy alább, a szabályozás környezet miatt pedig rendszerszintű kockázat sincs a személyi hitelekben. Egy év múlva ilyenkor már elképzelhető lesz, hogy a kamatok magasabbak lesznek, ennek azonban rövid távon nem sok esélye van. A bank megkérdezi az ügyfeleket, hogy mire veszik fel a személyi kölcsönöket - a mai adatok szerint nagyon sokan utazásra veszik fel a személyi hiteleket. Ez immár milliós összegeket tesz ki a felvett hitelekben.
Olcsó hitelt szeretnél? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Az utazási célok 10 százalék fölött vannak, korábban ez 3-4 százalék volt. A legnagyobb húzócél azonban a használt autó, erre a céla folyósított összeg átlaga kb. másfél millió forint. A bank emellett megemelte a maximálisan felvehető hitelösszeget is , főleg azért, mert a lakásfelújítás is nagy tételt tesz ki. A fő hitelcél a lakásfelújtás, az autó, a htelkiváltás és a nyaralás.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza